Jüpiter'in uydusunda su izleri: Yüzeye çok yakın olabilir!

Bilim insanları Jüpiter'in uydusu Europa'nın buzullarının altında bulunduğu düşünülen su kütlesiyle ilgili ilginç bir araştırma yayımladı. Araştırmaya göre uyduda bulunan su kütlesi, yüzeye düşünülenden çok daha yakın olabilir.

BİLİM-TEKNOLOJİ 20.04.2022, 00:38 Hakan Öksüz
Jüpiter'in uydusunda su izleri: Yüzeye çok yakın olabilir!

Güneş Sistemi'nin en büyük gezegeni olan gaz devi Jüpiter'in uydusu Europa'da bulunan su miktarıyla ilgili son yıllarda pek çok araştırma yapıldı. Europa'nın buz kaplı okyanuslarının derinliklerinde ciddi miktarda su bulunduğu düşünülüyordu. Uydunun su kaynakları hakkında araştırma yapan bilim insanları, çalışmanın ayrıntılarını Nature Communications dergisinde yayımladı.

Grönland'daki buzullar ile benzerlik gösteriyor!

Araştırmada, Grönland'da bulunan M şeklindeki buzlu tepeler ile Europa'daki buzulların karşılaştırması yapıldı. İklim değişikliği nedeniyle Grönland'da yıllar içinde meydana gelen değişimi inceleyen araştırmacılar, Europa'daki buzulların buraya ne kadar benzediğini fark etti.

Araştırmayı yürüten bilim insanları, Europa'da bulunan sivri buzulların tıpkı Grönland'daki buzullar gibi oluşabileceğini kaydetti. Buna göre Europa'daki buzul katmanının altındaki okyanusun aslında yüzeye çok daha yakın olabileceği ifade edildi.

Europa'da kimyasal döngü mü var?

Araştırmacılar, Europa'daki buzul katmanının altındaki okyanuslarda canlı yaşamı mümkün kılacak kimyasal bir döngünün bulunabileceğini kaydetti. Jeofizikçi Dustin Schroeder, "Bu keşif, Europa'daki olası canlılığın varlığı hakkında bize umut veriyor." dedi.

Daha önce yapılan araştımalara göre uyduda bulunan su varlığının yüzeye yaklaşık 30 kilometre mesafede bulunduğu düşünülüyordu. Suyun daha üst bölgelerde de bulunması halinde uyduda yapılacak araştırmaların kolaylaşacağı belirtiliyor.

NASA, 2024'te araç gönderecek!

1610 yılında İtalyan gökbilimci Galileo Galilei'nin gözlemleriyle keşfedilen Europa, gaz devi Jüpiter'in 79 uydusundan sadece biridir. NASA, 2024 yılında uydunun yüzeyine indireceği uzay aracı ile birlikte yaşam izleri arayacak.