Plüton'un kalp şeklinin sırrı çözüldü: Tombaugh Regio nasıl oluştu?

Plüton'un ünlü kalp şeklini barındıran bölgesi ‘Tombaugh Regio’nun sırrı çözüldü. Yapılan yeni bir araştırma, bu belirgin şeklin nasıl oluştuğunu aydınlattı.

BİLİM-TEKNOLOJİ 17.04.2024, 17:55 Melina Ay
Plüton'un kalp şeklinin sırrı çözüldü: Tombaugh Regio nasıl oluştu?

Plüton'un üzerindeki meşhur kalp şeklinin sırrı çözüldü. Yeni bir araştırma, bu şeklin nasıl oluştuğunu gün yüzüne çıktı. NASA'nın New Horizons uzay aracı, 2015 yılında Plüton'un yüzeyindeki bu kalp şeklini keşfetmişti. Nature Astronomy dergisinde yayınlanan araştırmaya göre, bu şekil, gezegenin 640 kilometre genişliğinde ve yüzde 15'i kayadan oluşan bir nesneyle çarpışması sonucunda meydana geldi.

Çarpan nesnenin çekirdek kısmı hala buz tabakaları altında bulunuyor. Plüton'un kalbi, açık rengini nitrojen buzundan alıyor. Araştırmacılar, bu senaryoyu bilgisayar modellerini kullanarak simüle ettiler ve yakın bir eşleşme sağlayan bir dizi simülasyon buldu.

Bu araştırma sonuçlarına göre, Plüton'un derin bir yüzey altı okyanusuna sahip olmadığını öne süren önceki teorilere meydan okuyor. Araştırmacılar, eğer Plüton'un bir yer altı okyanusu olsaydı, kalp şeklindeki bölgenin dönme hareketi sebebiyle kutuplara doğru kayacağını belirtiyorlar. Ancak bu teorinin, bölgenin ekvatora yakın konumuyla çeliştiğini vurguluyor.