James Webb gönderdi: Evrenin bebeklik dönemine yolculuk!

Geçen yılın son haftalarında uzaya gönderilen James Webb Uzay Teleskobu, evrenin uzak köşelerinden yeni fotoğraflar göndermeye devam ediyor. İşte teleskobun gönderdiği son fotoğraflar...

BİLİM-TEKNOLOJİ 31.07.2022, 14:17 Hakan Öksüz
James Webb gönderdi: Evrenin bebeklik dönemine yolculuk!

Uzayın derinliklerini daha iyi gözlemlemek adına 2021 yılında NASA tarafından fırlatılan James Webb Uzay Teleskobu, çektiği fotoğraflarla bilim dünyasının gündemine oturdu. Teleskobun gönderdiği son görüntüleri paylaşan NASA, fotoğraflar hakkında bilgiler verdi. Söz konusu fotoğraflar, Goddard Uzay Uçuş Merkezi'nde gerçekleştirilen canlı yayında paylaşıldı.

Gezegenimize yaklaşık bin 500 ışık yılı uzaklıkta bulunan bir yıldızın yörüngesinde bulunan WASP 96-b isimli devasa gaz kütlesi büyük ilgi çekti. Jüpiter'in yarısı kadar kütleye sahip olan gaz devinin, kendi yıldızının etrafındaki yörüngeyi yaklaşık 4 günde tamamladığı kaydedildi.

Fotoğraflardaki devasa gaz bulutları dikkat çekti

Teleskop tarafından çekilen diğer fotoğraflarda ise Carina Nebula ile Southern Ring olarak adlandırılan gaz bulutları ile Stephan Beşlisi denilen büyük şok dalgaları yer aldı. NASA, fotoğraflar hakkında, "evrenin bebeklik dönemine ait en net görüntüler" yorumunda bulundu. Dünya ile arasındaki mesafe 2 bin ışık yılı olan Southern Ring isimli gaz bulutu hakkında, "Son zamanlarını yaşayan bir yıldızın etrafında büyüyen gaz kütlesi." ifadeleri kullanıldı.

Stephan Beşlisi ilk defa 1787'de keşfedilmişti

Bilim tutkunlarını en çok heyecanlandıran fotoğraflardan biri de Stephan's Quintet (Stephan Beşlisi) denilen galaksi kümesine ait görüntü oldu. Çok sayıda galaksinin bir araya gelmesiyle meydana gelen Stephan Beşlisi sayesinde evrende yaşanan bükülmeler hakkında önemli bilgiler edinilebileceği belirtildi. Bu galaksi kümesinin ilk defa 1787 yılındaki gözlemler sırasında keşfedildiği kaydedildi.

Evrenin bebeklik dönemine dair daha fazla bilgi edinilecek!

Teleskoptan gelecek yeni fotoğraflarla birlikte yıldızların oluşumuyla ilgili daha doğru bilgilere ulaşılacağını aktaran NASA, "Yeni görüntüler, evrenin ilk dönemlerinde olup bitenlere dair bakış açımızı genişletecek. Teleskobun çalışması, evrenin uzak köşelerinde yaşama uygun yeni gezegenlerin bulunabilmesi için bir hayli önemli." ifadelerine yer verdi.

Fotoğraflarla ilgili açıklamada bulunan NASA Başkanı Bill Nelson, "James Webb uzay Teleskobu, bilim adına daha fazla risk almamız için bize ilham veriyor. İleri teknolojiye sahip teleskop, uzayın çok daha derin köşelerini görmemizi sağlayarak keşif duygumuzu kamçılıyor." değerlendirmesinde bulundu.