James Webb evrenin kapılarını açıyor: Bilinen en eski galaksi keşfedildi

NASA'nın dünyanın en güçlü ve en büyük uzay teleskobu olarak bilinen James Webb Teleskobu (JWST) aracılığıyla evrenin, bilinen en eski galaksisi 13.5 milyar yıllık GLASS-z13'ü keşfedildi. Söz konusu keşif önemli bir heyecan yaratırken, galaksinin 13.8 milyar önce yaşanan Büyük Patlama'dan yalnızca 300 milyon yıl sonra oluştuğu belirtildi.

BİLİM-TEKNOLOJİ 22.07.2022, 13:38
James Webb evrenin kapılarını açıyor: Bilinen en eski galaksi keşfedildi

Dünyanın en güçlü ve en büyük uzay teleskobu James Webb Uzay Teleskobu, kritik bir keşfe imza attı.

En eski galaksi 13,5 milyar yıl yaşında

Geçtiğimiz günlerde NASA'nın uzaya yolladığı teleskop, evrenin şu ana kadarki en detaylı ve en derin fotoğrafını paylaşmıştı. Ancak yaptığı son keşif, bu görüntülerden daha dikkat çekici oldu. JWST, önemli heyecana sebep olan keşfinde şu ana kadar keşfedilen en eski galaksiyi tanıttı.

13,5 milyar yıl yaşında olduğu tespit edilen evrendeki en eski galaksisine GLASS-z13 (GN-z13) ismi verildi. JWST, en eski galaksi ve yıldızlardan gelen ışığı tespit edebilen Yakın Kızılötesi Kamera (NIRCam) cihazıyla GN-z13'ü görüntülemeyi başardı. Işığın uzayda seyahat etmesi adına geçen süreyi inceleyerek, zamanda geri 'gitmek' amacıyla geniş bir kızılötesi ışık yelpazesini tercih eden JWST, GN-z13'ü araştırırken GN-z11'i de tespit etti.

İddiaya göre GLASS-z13 (GN-z13), 13,8 milyar sene önce yaşanan Büyük Patlama'dan yalnızca 300 milyon yıl sonra ortaya çıktı.

68 GB'lık hafızaya sahip

Geçtiğimiz günlerde bugüne kadar evrenin, en detaylı ve en derin fotoğrafını çeken, daha sonra evrenin en eski galaksisini keşfeden James Webb'in, 68 GB'lık bir SSD‘ye sahip olduğu belirtilmişti. Bu bilgi, dünyanın en büyük teleskobunun birçok telefondan daha küçük bir hafızasının bulunduğunu göstermişti.