Uzayda gizemli keşif! 18 dakikada bir sinyal gönderiyor

Araştırmacılar, Dünya'dan dört bin ışık yılı uzağında bulunan ve Samanyolu galaksisinde daha önce benzerine rastlanmayan bir nesne keşfettiklerini duyurdu. Dönen nesnenin, 18 dakikada bir radyo sinyali gönderdiğini ifade eden araştırmacılar, bu cismin gizemini çözmek için çalıştıklarını bildirdi.

BİLİM-TEKNOLOJİ 28.01.2022, 09:43 29.01.2022, 14:00
Uzayda gizemli keşif! 18 dakikada bir sinyal gönderiyor

Avustralyalı bilim insanları, daha önce Samanyolu galaksisinde görülen hiçbir şeye benzemediğini öne sürdükleri bilinmeyen ve dönen bir cisim keşfettiklerini açıkladı.

‘18 dakikada bir sinyal gönderiyor’

Söz konusu cisim ilk başta, Curtin Üniversitesi öğrencisi Tyrone O'Doherty tarafından keşfedildi. Batı Avustralya'nın Murchison Widefield Array bölgesinde O'Doherty, bir teleskop ve geliştirmiş olduğu yeni bir teknikle cismi görüntülemeyi başardı. Bununla birlikte, gizemli cismin 18 dakikada bir, bir dakika boyunca büyük bir radyo enerjisi saldığı gözlemlendi.

O'Doherty, Curtin Üniversitesi Uluslararası Radyo Astronomi Araştırma Merkezi'nden astrofizikçi Dr Natasha Hurley-Walker’ın yönettiği bir araştırma ekibinin parçasıydı.

Konuyla ilgili ICRAR’dan yapılan açıklamada, "Gözlemlerimiz esnasında cisim, birkaç saat içinde görüldü ve gözden kayboldu. Bu kesinlikle beklenmedik bir şeydi. Bir astronom için ürkütücüydü biraz çünkü gökyüzünde bu şekilde davrandığı bilinen başka nesne yok” sözlerine yer verildi.

‘Dünyadan 4 bin ışık yılı uzakta yer alıyor’

Nature dergisinde yayımlanan araştırmanın yazarlarından biri olan astrofizikçi Dr. Gemma Anderson, söz konusu cismin bir dakika boyunca yanmasının "gerçekten tuhaf" olduğunu ifade etti. Ayrıca bilim insanları, nesnenin Dünya'dan 4 bin ışık yılı uzaklıkta bulunduğunu, olağanüstü derecede parlak olduğunu ve güçlü bir manyetik alana sahip olduğunu belirlediklerini duyurdu. Araştırmacılar, söz konusu cismin bir nötron yıldızı ya da beyaz bir cüce olabileceğini aktardı.

Belirsizliğini koruyor

Nötron yıldızı, süpernova olarak bir yıldızın patlamasından sonra geri kalan bölümünün içine çökmesiyle oluşuyor. Beyaz cüce de yaşamının son aşamasındaki soğuk yıldızlar olarak nitelendiriliyor. Fakat, gizemli cismin şu an için belirsizliğini koruduğu belirtildi.

Dr Hurley-Walker, "Daha çok tespit, araştırmacılara bunun ender görülen bir defalık olay mı yoksa hiç fark etmediğimiz yeni bir nesne mi olduğunu gösterecek. Bu cismi anlamayı ve daha çoğunu bulmak için araştırmamızı genişletmek için sabırsızlıkla bekliyorum” açıklamasını yaptı.