Okyanuslarda binlerce virüs türü keşfedildi!

ABD'de 4 yıldır süren bir araştırmanın sonucuna göre okyanuslarda 5 bin 504 yeni virüs türü keşfedildi.

BİLİM-TEKNOLOJİ 13.04.2022, 01:23 13.04.2022, 01:33 Hakan Öksüz
Okyanuslarda binlerce virüs türü keşfedildi!

2019 yılının son aylarında Çin'de ortaya çıkan ve 2020 yılının Mart ayında pandemiye dönüşen Covid-19 salgını, son iki yıl boyunca küresel çapta krize neden oldu. Bilim insanları, yeni bir pandemiyle karşılaşmamak için virüslere dair çalışmalarını sıklaştırdı. Çalışmalar sonucunda çeşitli ortamlarda yaşayan ve daha önce keşfedilmemiş virüsler tespit ediliyor.

Binlerce farklı RNA virüs türü keşfedildi!

ABD’li bilim insanları, Science dergisinde yayımlanan bir çalışmaya göre ilginç bir keşif yaptı. Yapılan çalışmaya göre dünyanın çeşitli bölgelerinden çok sayıda su örneği incelendi. İnceleme sonucunda binlerce farklı RNA virüsünün keşfedildiği kaydedildi.

Ohio Eyalet Üniversitesi'nde mikrobiyoloji profesörü olan Matthew Sullivan, yaptıkları çalışmaya dair değerlendirmelerde bulundu.

Okyanuslardaki virüs çeşitliliğinin oldukça fazla olduğuna değinen Sullivan, "Okyanusların hemen hemen her bölgesinde Taraviriicota adlı virüsün olduğunu görüyoruz. Ekolojik bir öneme sahipler. RNA virüsleri, hem insanları hem hayvanları hem de bitkileri enfekte ediyor." dedi.

Yaşamın ilk dönemlerine ışık tutacak!

Soğuk algınlığı ve Covid-19'u da RNA virüslerinin neden olduğunu aktaran Matthew Sullivan, "4 sene boyunca dünyanın birçok bölgesinden gelen su örneklerini inceledik. En az 44 bin gen üzerinde araştırma yaptık. Araştırma sonucunda daha önce tanımlanmamış 5 bin 504 virüse rastladık." diye konuştu.

Keşfedilen virüslerin, Dünya'da yaşamın gelişmeye başladığı ilk dönemlere ışık tutacağı kaydedildi. RNA virüslerinin aynı anda hem ölümcül olduğu hem de yaşam için gerekli olduğu belirtildi.