Demirden bir dişi olan canlı tespit edildi

Bilim insanları, kiton isminde bir canlının dişinde demir tespit etti.

BİLİM-TEKNOLOJİ 01.06.2021, 15:08 02.06.2021, 10:07
Demirden bir dişi olan canlı tespit edildi

Kitonların dişlerinin sert olduğu biliniyordu fakat yeni araştırmada yapısında demir olduğu da tespit edildi.

Dünyadaki yaşamın temelini karbon oluşturuyor. Ancak bilim insanları bir canlının dişlerinin demirden oluştuğunu tespit etti.

Varlığı daha önceden de bilinen Cryptochiton stelleri ismindeki yumuşakçanın dişleri, demirden meydana geliyor.

Kiton sınıfına ait olduğu belirtilen bir yumuşakça olan canlının, bu şekilde taşları nasıl parçaladığı da ortaya çıkarılmış oldu.

Kitonlar sert dişleriyle tanınan bir canlı türüydü. Bu dişler, dile benzer yapıda oldukça esnek radula ismi verilen bir uzva bağlı olarak görülüyor.

Yemek aramaya çalışan kitonlar, dişle kaplı radulalarını kayalara sürterek algler başta olmak üzere besinleri tüketiyor.

Araştırmacılar, gerçekleştirdikleri analizlerden sonra, “Mineral jeolojik örneklerde çok az miktarlarda ortaya çıkıyordu ve şu ana kadar hiçbir biyolojik yapıda karşılaşılmadı" sözlerine yer verildi.

Northwestern Üniversitesi'nin yaptığı açıklamada, bu makalenin kısa süre içerisinde Proceedings of the National Academy of Sciences dergisinde yayımlanacağı duyuruldu.