Nasa paylaştı: İlk kez bu kadar yakından görüntülendi

NASA'nın Jüpiter keşif aracı Juno, gezegenin buzullarla kaplı olan uydusu Europa'yı yakın geçişi esnasında fotoğrafladı.

BİLİM-TEKNOLOJİ 01.10.2022, 16:51 03.10.2022, 08:22
Nasa paylaştı: İlk kez bu kadar yakından görüntülendi

ABD Havacılık ve Uzay Ajansı'ndan (NASA) gelen açıklamada, Juno'nun, Europa Clipper araştırmasının ana hedefi olarak bilinen Europa'yı yakından görüntülemek için 2 saatlik fırsat yakaladığı aktarıldı.

Juno, Europa’ya en çok yaklaşan uzay aracı oldu

Juno 29 Eylül'deki 352 kilometre uçuşuyla, 2000’de Galileo yörünge aracının uçuşundan beri Europa'ya en fazla yaklaşan uzay aracı oldu.

Uçuş esnasında Juno, Europa'nın en yüksek çözünürlüklü görüntülerini topladı ve Europa'nın buz kabuğu yapısı, yüzey bileşimi, iyonosfer ve iç kısmı ile ilgili önemli veriler elde etti.

Juno'nun geçişi esnasında çektiği fotoğraflar, NASA'nın web sitesinde yayımlandı.

Europa'nın ekvatoruna yakın bir bölgeye odaklanan ilk görüntüde, Europa'nın buzlu kabuğuna dikkat çeken çıkıntı ve çukurlar görünüyor.

Buzda oluşan çatlakların, Europa'nın Jüpiter'in yörüngesinde dönmesiyle birlikte oluşan gelgit kuvvetlerinden kaynaklandığı tahmin ediliyor.

Juno'nun ortak araştırmacılarından biri olan Candy Hansen, "Bilim ekibi, Europa'nın yüzey özelliklerinin son 20 senede değişip değişmediğini ortaya koymak için Juno tarafından elde edilen bütün görüntüleri önceki görevlerden alınmış olan görüntülerle karşılaştıracak" sözlerini kullandı.

*Juno uzay aracı tarafından gönderilen ve Jüpiter'in uydusu olan Europa'nın en yakın görüntüsü

6 senedir faaliyette

NASA'nın 2011 yılında uzaya fırlattığı Juno keşif uydusu, 2016'nın Temmuz ayında Jüpiter'e vardığından itibaren gezegenin yörüngesinde keşif faaliyetine devam ediyor.

NASA, Europa Clipper uzay aracını, 2024 yılından yaşam için uygun koşullara sahip olup olmadığını incelemek için Europa'ya fırlatmayı hedefliyor.

Europa, 1610'da keşfedilmişti

Jüpiter'in 79 uydusundan bir tanesi olan Europa, 1610'da İtalyan gökbilimci Galileo Galilei tarafından keşfedilmişti.

NASA'nın Voyager 2 uzay aracı 1979 yılında Europa'ya yakın geçiş yaparak uydunun ilk yörünge fotoğraflarını almıştı.