NASA'dan endişe verici harita!

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) tarafından yayınlanan son harita, dünyanın dört bir yanındaki insanların endişelenmesine neden oldu.

BİLİM-TEKNOLOJİ 19.12.2019, 09:42
NASA'dan endişe verici harita!

Aralık ayının ortasına gelindi ve yeni yıla sayılı günler kaldı. Fakat Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) tarafından yayınlanan haritaya göre kış mevsimi bir türlü gelmedi. Bu durum, insanları endişelendiriyor.

Yaz mevsiminde Hollanda, Almanya ve Belçika'da hava sıcaklığının 40 dereceyi aştığı görüldü. İngiltere'de de 38,7 derece ile seneler sonra rekor kırıldı.

Termometreler, yaz aylarında Alaska'da 6 gün üst üste 26 derecenin üstünü gösterince şaşkınlığa uğrattı. Aynı zamanda Hindistan'da su sıkıntısı üst seviyelere ulaşırken, Japonya'da 5 bin kişi yüksek sıcaklıklar nedeniyle hastanelere kaldırıldı.

Yaşanan küresel ısınmayla birlikte buzullar eriyor ve erimeyi sürdürüyor. Peki, bu süreç devam ederse neler olacak?

Dünyanın ortalama ısısı artabilir

NASA tarafından yayınlanan rapora göre, buzulların erimesi halinde deniz suyu seviyesi ortalama 65 metre kadar artacak. Bu da deniz seviyesine yakın kara parçalarının denize karışması anlamına geliyor.

2020'li yıllarda da küresel ısınmanın yavaşlamaması durumunda Dünyanın ortalama ısısı 14 C'den 26 C'ye yükselebilir.

Aynı senaryoda, İrlanda ve İngiltere'de kıyı taraflarının su altında kalacağı ve adaların küçüleceği görülüyor.

Sarı lekelerin kırmızıya döndüğü görülüyor

Mesela bu haritada sene 1880...

Fakat aradan her geçen yıl sarı lekelerin arttığı, hatta kırmızıya döndüğü fark ediliyor.

NASA'daki bilim insanları, Dünya genelinde 6 bin 300'ü aşkın hava istasyonunu kullanarak 1880 yılından beri gezegenin sıcaklığını ölçüyor. Bu bilim insanlarının yayınladığı son harita ürküttü.

İşte 1800'li yıllardan günümüze Dünya'nın korkutan değişimi...