Kara Delik Sgr A'nın en net görüntüsü paylaşıldı!

Samanyolu Galaksisi'nin merkezindeki kara delik görüntüledi. Dünya çapında bir radyo gözlemevi ağı olan Olay Ufku Teleskobu'nu (Event Horizon Telescope) kullanarak Sagittarius A*'nın ilk net görüntüsünü yayınladı.

BİLİM-TEKNOLOJİ 28.03.2024, 10:43 17.04.2024, 16:54 Melina Ay
Kara Delik Sgr A'nın en net görüntüsü paylaşıldı!

Olay Ufku Teleskobu (Event Horizon Telescope-EHT), Samanyolu Galaksisi'nin merkezinde bulunan süper kütleli kara delik Sagittarius A*'nın (Sgr A*) net fotoğrafını kamuoyuyla paylaştı. Space.com internet sitesinin bildirdiğine göre, EHT, kara deliğin net görüntülerini yayınladı.

Samanyolu , Güneş Sistemi'ni içeren bir galaksidir. Dünya'dan görünümünü açıklayan tanımıyla, gece gökyüzünde görülen ve çıplak gözle tek tek ayırt edilemeyen yıldızlardan oluşan puslu bir ışık şerididir. Bruce Balick ve Robert L. Brown tarafından 1974 yılında keşfedilen Sgr A* ise, Samanyolu'nun Galaktik Merkezi'ndeki süper kütleli kara deliktir.

Mayıs 2022'de gökbilimciler, dünya çapında bir radyo gözlemevi ağı olan Olay Ufku Teleskobu'nu (Event Horizon Telescope) kullanarak Sagittarius A*'nın ufuk çizgisi etrafındaki yığılma diskinin kara delik olduğunu doğrulayan ilk görüntüsünü yayınladılar.

Sagittarius A*, Samanyolu'nun merkezinde konumlanıyor ve Olay Ufku Teleskobu'nun yayınladığı görsel sayesinde süper kütleli kara deliğin etrafındaki manyetik alanlar da gözlemlenebiliyor. Bu, astronomlar için kara deliklerin doğası hakkında daha derin bir anlayışa ulaşma ve evrenin bu gizemli yapılarını daha iyi anlama yolunda önemli bir adımı temsil ediyor.