Harward profesörü: Uzaylıların aracı Dünya'nın yakınından geçti

Harvard Üniversitesi'nden Astronomi Bölüm Başkanı Avi Loeb, Güneş sistemimizin dışarısından gelmiş olan ilk nesne Oumuamua'nın uzaylıların bir aracı olduğunu iddia etti.

BİLİM-TEKNOLOJİ 05.01.2021, 14:51 06.01.2021, 10:38
Harward profesörü: Uzaylıların aracı Dünya'nın yakınından geçti

Yaşadığımız galaksi dışında evrenimizde gezegenimize benzeyen yaklaşık 40 milyar gezegen olmasına karşın Dünya'nın dışında bir yaşamın olduğuna ilişkin kanıtlara net bir şekilde hala rastlanamadı.

Harvard Üniversitesi'nden Astronomi Bölüm Başkanı Prof. Avi Loeb, dünya dışı yaşama ait bir cismin yakın zamanda gezegenimizin yanından geçtiğini söyledi.

"Dünya dışı: Dünya'nın Ötesinde Akıllı Yaşamın İlk İşareti" isimli kitabında konuya açıklık getiren profesör, "Oumuamua" adlı bir cismin göktaşı değil uzaylı teknolojisinin ürünü olduğunu söylüyor.

Bilinen hiçbir cisme benzemiyor

Loeb bu iddiasını desteklemek amacıyla cismin öncesinde keşfedilmiş olan herhangi bir göktaşına benzemediğini ve bir göktaşı veya kuyruklu yıldızdan en az 10 kat daha yansıtıcı olduğunu ifade ediyor.

Loeb'in bahsettiği bu cisim, ilk kez 2017 yılının ekim ayında tespit edilmiş ve Güneş Sistemi'mize dışarıdan gelen yıldızlararası ilk nesne olarak belirlenmişti.

Oumuamua nedir?

2017 yılının 19 Ekim'inde Kanadalı astronom ve fizikçi Robert Weryk'in gözlemleri sırasında bir cisim keşfedildi.

İlk olarak Pan-STARRS adındaki teleskobun kullanılarak gözlemlendiği bu cisim bir kuyruklu yıldız olarak tanımlanmasına karşın daha sonra asteroit sınıfına alındı.

Bu esrarengiz nesne, yıldızlararası nesnelere ilişkin yeni bir sınıfın ilk türü olarak 2022 senesinde Neptün yörüngesinden geçip uzay boşluğunda yoluna devam edecek.

Bilim insanları tarafından ardından bir nesnenin kuyruklu yıldız olamayacağı resmi olarak duyuruldu. Kuyruklu yıldız ve asteroitlerin kolay bir şekilde belirleneceğini söyleyen araştırmacılar tarafından bu gök cisminin öncesinden görülen hiçbir şeye benzemediği ifade ediliyor.

Uzaylılara ait olabilir mi?

Mayıs ayındaki bir araştırmada Oumuamua'nın dev bir moleküler buluttan kopup, hidrojenden oluşan bir buzdağı olduğu söylenmişti. Fakat hidrojen buzunun seneler içinde eriyeceği için bu görüş çok da önemsenmedi.

Bu da bu gizemli maddenin uzaylılara ait olabilme ihtimalini tekrar gündeme taşıdı.

Ne olduğu henüz belirlenemeyen Oumuamua'nın yörüngesi, diğer gök cisimlerinden çok farklı ve ne olduğuysa tam olarak bilinmiyor.

Bu tanımlanamayan nesneye ilişkin şimdiye dek birçok iddia paylaşıldı. Kimileri Oumuamua'nın bir başka medeniyet tarafından gönderilen uzay gemisi olduğunu iddia ederken, kimisi ise bunun sadece bir gök cismi olduğunu söylüyor.