Bilim insanları dokuzuncu gezegeni bulmak için çalışıyor

Bilim insanları tarafından, Plüton'un ötesinde yer alan dokuzuncu gezegeni belirleyebilmek için çalışmalar sürüyor.

BİLİM-TEKNOLOJİ 02.11.2020, 20:11
Bilim insanları dokuzuncu gezegeni bulmak için çalışıyor

1930 senesinde keşfedilen 2000'li senelere dek dokuzuncu gezegen olarak tanımlanan Plüton, Uluslararası Astronomi Birliği'nce açıklanan, "Güneş sisteminin gezegeni olma koşullarını" sağlamadığı için, 2006 senesinde gezegen olmaktan çıkarılmıştı.

Plüton'a ilişkin tartışmalar sürerken gök bilimciler tarafından Plüton'un ötesinde dokuzuncu gezegenin varlığı tespit edilmeye çalışılıyor.

Gezegen Plüton'dan çok daha uzaklarda...

Yapılan hesaplamalarda dokuzuncu gezegenin Plüton'dan 12-23 kat arasında daha uzak bir konumda yer aldığı belirlendi. Bu da gezegenin çok daha az ışık aldığı manasına geliyor. Bundan dolayı yeni gezegenin tespit edilebilmesi oldukça zor.

Bilim insanlarınca son olarak, çok sayıda kaynaktan küçük miktarlarda saçılan ışığın toplanması için yeni bir teknik test edildi. Yeni teknikle, çeşitli teleskoplar yöntemiyle elde edilen ışık verilerinin birleştirilip nesnelerin algılanması sağlanıyor.

Gök bilimci Malena Rice, "Bu yöntemi kullanmaksızın Plüton'un ötesine bakmak zor. Dokuzuncu gezegen eğer oralarda bir yerdeyse, onu görmek epey bir zor olacak." dedi.

Plüton'dan sonraki güneş sistemi bölgesi bir çok açıdan gizemini koruyor. Günümüzde dahi orada ne olduğuna ilişkin bilgi bulunmuyor. Bu sebeple bu bölge keşfedilmemiş uzay bölgesi olarak tanımlanıyor.

17 nesne daha tespit edildi

Gök bilimciler tarafından yeni yöntemle Neptün'ün yörüngesinin ardında 17 yeni nesne daha tespit edildi. Fakat bu çalışma, dokuzuncu gezegenin orda olduğuna ilişkin hala bir kanıt vermiyor.