Evrenin en yaşlı yıldızları nerede bulundu?

Samanyolu Galaksisi'nde, bilim insanları tarafından neredeyse evren kadar yaşlı üç yıldızın varlığını keşfetti. Dikkat çeken bu yıldızların 12 ila 13 milyar yaşında olduğu tahmin ediliyor. Araştırmacılar Samanyolu'nda benzer özelliklere sahip yıldızları aramaya devam edecek.

BİLİM-TEKNOLOJİ 16.05.2024, 00:03 22.05.2024, 17:34 Melina Ay
Evrenin en yaşlı yıldızları nerede bulundu?

Evrenin en yaşlı yıldızı arasında yer alan 3 tane yıldız, Samanyolu Galaksisi'nin yakınlarında keşfedildi. Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'nden (MIT) araştırmacı ve öğrenciler, bu yıldızların Samanyolu Galaksisi'nin çevresinde bulunduğunu belirledi.

Evren kadar yaşlılar

Bilim insanları, bu yıldızların geçmişte kendi küçük, ilkel galaksilerinde bulunduğuna ve daha sonra büyümekte olan Samanyolu Galaksisi tarafından çekildiğine inanıyor. İlk yıldızların, evrenin yaklaşık 13,8 milyar yıl önce, evren 100 milyon yaşındayken ortaya çıktığı düşünülüyor. Araştırmacılar, Samanyolu Galaksisi'nde keşfedilen üç yıldızın 12 ila 13 milyar yaşında olduğu sonucuna vardılar.

Ters yönde hareket ediyorlar

Bu yıldızlar, Dünya'ya göre 30 bin ışık yılı uzaklıkta olduğu için görece yakın konumda bulunuyor. Araştırma ekibi, bu tür eski yıldızların Samanyolu'nun kenarlarında daha fazla olabileceğini düşünüyor. Yıldızlar, Samanyolu Galaksisi'ndeki diğer yıldızlardan farklı olarak ters yönde hareket ediyorlar. Bilim insanları, bu durumun üç yıldızın başka galaksilerden geldiği hipotezini desteklediğine inanıyor.

Cüce galaksiden gelmiş olabilirler

Yıldızların hem barındırdıkları metal miktarı hem de ters yönde hareket etmeleri, bir zamanlar cüce galaksilerin parçası olduklarını düşündürüyor. Samanyolu'na farklı açılardan giren cüce galaksilerin, bu üç yıldızı geride bırakmış olabileceği öne sürülüyor. Araştırmacılar, Samanyolu'nun halesinde yine evren kadar eski olabileceğine inandıkları ve ters yönde akış gösteren 65 yıldız daha tespit ettiler. Bu bulgu, benzer özelliklere sahip yıldızların araştırılmasının devam edileceğini gösteriyor.