Yanlış verilen ilaç bebeği komaya soktu

İzmir’in Aliağa ilçesinde doktor tarafından reçetede yazılan ilacın yerine eczaneden yanlışlıkla ağır antidepresan ilacı verildiği iddia edilen 15 aylık bebek yaşam mücadelesini kazandı.

GÜNDEM 17.04.2022, 13:55 18.04.2022, 09:19 Merve Yüksel
Yanlış verilen ilaç bebeği komaya soktu

İzmir'in Aliağa ilçesinde hayat süre Ayşegül ve Mustafa Karaca çifti, söylenilenlere göre rahatsızlık yaşayan ikinci çocukları 15 aylık Osman Kerim'i hastaneye götürdü. Çocuğun muayenesini yapan doktor, tedavinin başlatılması için reçete verdi. Baba Mustafa Karaca, ilçede bulunan bir eczaneye ilaçları almak için gitti. Belirtilenlere göre, eczanede tarafından reçetede verilen ilaç verileceğine yanlışlıkla farklı ilaç verildi.

Ağır antidepresan ilacının 13 yaşından küçüklerin içmemesi gerekirken, ailesi tarafından bir doz 15 aylık çocuğa verildi. Çocuğun vücudunun ilaca etki göstermesiyle beraber baba Mustafa Karaca oğlunu aceleyle Aliağa Devlet Hastanesi Acil Servisine götürdü.

Baba Mustafa Karaca, yapılan müdahale esnasında çocuğa verilen reçeteyi ve ilaç kutusunu doktorlara verdi. Reçeteye bakan doktorlar babaya yanlış ilacın verildiğini fark etti. Doktorlar reçetede verilen ilacın değil farklı bir ilacın verildiğini söyledi. 20 saat komada kalan 15 aylık Osman Kerim, doktorların müdahalesi sonucunda kurtarıldı.

Bir doz 20 saatlik koma

Başlarına gelen olay sebebiyle eşiyle beraber endişeli vakitler yaşayan ve reçetede yazılan ilaçlardan biri olarak düşündükleri ilacı çocuklarına içirdiğini söyleyen Mustafa Karaca,” Çocuğum hastalananınca doktorun verdiği reçete ile eczaneye gittim. Eczaneden ilaçları aldıktan sonra çocuğuma içirmeye başladık. Aradan 2 saat geçtikten sonra çocuğumun vücudunda etkiler olduğunu gördük. Acil servine gittiğimizde çocuk doktorunun verdiği reçetenin ikinci sırasında yazılan ilaç yerine farklı ilaç verildiğini bize söylediler. Sadece bir doz içirmiştik. İlacın çocuğumuza etkisi 20 saatlik koma oldu. 13 yaşının altında olanların kullanmaması gereken ilacı 15 aylık çocuğa eczacı tarafından yapılan bir hata sebebiyle içirdik. Bunun ve bunun gibi hataların tekrar edilmemesi adına hukuki tüm işlemleri başlatacağım. Haklarında şikâyette bulunacağım” dedi.

Diğer yandan, yanlış ilacı veren eczane kalfası, söylenilenlerle alakalı açıklamasında, ilacın farklı bir ilaçla isim yakınlığı sebebiyle yanlış okunmasından dolayı verildiğini belirterek, çocuğun yaşadığı olay sonrası gereken takiplerin gerçekleştirildiğini söyledi.

Yorumlar (0)
16
parçalı bulutlu