Devlet televizyonundaki haber İran'ı karıştırdı

Viyana'da gerçekleştirilen nükleer görüşmeler toplantısında ABD'nin İran’a yönelik yaptırımları kaldırmayacağını bunun yerine askıya alacağına ilişkin haber yapan İran devlet televizyonu, İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Abbas Arakçi tarafından yalanlandı.

DÜNYA 21.04.2021, 10:18 21.04.2021, 17:37 Vedat Meral
Devlet televizyonundaki haber İran'ı karıştırdı

İran’a ait İngilizce yayın yapan devlet televizyonu Pres TV’nin bu haberi ülkede polemiğin yaşanmasına yol açtı.

Kanal, haberin kaynağını yetkili bir isme dayandırdı

Viyana'da ABD ile yapılan görüşmelerde İran heyetine başkanlık yapan Dışişleri Bakan Yardımcısı Arakçi, açıklamasında kanalın haberinde bilgi sahibi olunduğu söylenen kişinin kim olduğunu bilmediğini ve haberin dayandırıldığı kaynağın görüşmelere ilişkin hiçbir şekilde bilgi sahibi olmadığını söyledi.

Kanaldan cevap gecikmedi

Arakçi'nin açıklamaları üzerine bir açıklamada bulunan Press TV ise haber kaynaklarının sorgulanması yerine aktarılan bilgilerden hangisinin yalan olduğunun açıkça söylenmesinin daha tutarlı bir yaklaşım olacağını ancak bunun Arakçi tarafından yapılamadığını kaydetti. 

Öte yandan Press TV, İran’da İran lideri Ayetullah Ali Hamaney'e bağlı olmasına rağmen bazen muhafazakârları eleştiren haberler yapmasıyla da biliniyor.

Yorumlar (0)
15
açık