"Yerçekimini Newton'dan önce biz keşfettik"

Hindistan İnsan Kaynakları Geliştirme Bakanı Ramesh Pokhriyal, 'yerçekimi kanunu'nun Isaac Newton’dan yüzyıllar önce Hindistanlı bilginler tarafından bulunduğunu ileri sürerek, bilim insanlarına 'yerli teorileri' geliştirme çağrısında bulundu.

BİLİM-TEKNOLOJİ 19.08.2019, 17:14 19.08.2019, 23:16
"Yerçekimini Newton'dan önce biz keşfettik"

Hindistan İnsan Kaynakları Geliştirme Bakanı Ramesh Pokhriyal, yerçekiminin İngiliz fizikçi Isaac Newton’dan önce Hint bilim insanları tarafından keşfedildiğini iddia etti.

Pokhriyal, kutsal metinlerin 5. yüzyıl civarında yerçekiminden bahsettiğini ileri sürdü.

Antik Hint bilimi üzerinde daha fazla çalışma yapılması gerektiğini ifade eden Hint bakan, Charaka ve Aryabhata gibi bilim insanlarına ait yapıtların incelenmesi için çağrıda bulundu.

Pokhriyal, "Bunu kanıtlamalıyız. Newton’ın keşfinden çok daha önce bizim metinlerimizde yerçekimi kavramından bahsediliyor." diye konuştu.

"Sanskrit en bilimsel dil"

Hindistan’da İnsan Kaynakları Geliştirme Bakanı Ramesh Pokhriyal, ileride bilgisayarlarla konuşma hususunda Sanskrit’in 'en uygun dil' olacağını da savundu. Bu konuda ulusal eğitim kurumlarına seslenen Pokhriyal, Sanskrit'in 'en bilimsel dil' olduğunun ispatlanmasını istedi.

Aslında, Hindistan İnsan Kaynakları Geliştirme Bakanı Ramesh Pokhriyal'ın bu çıkışı Hindistan ve bilim dünyası için bir ilk değil. Önceden de Hint siyasetçilerden bazıları, internetten uzay seyahatine kadar birçok keşfin kendi topraklarında ortaya konulduğunu ileri sürmüştü.