Yapay zekanın odağında karanlık madde var

Yapay zeka konusunda her geçen gün ortaya çıkan yeni gelişmeler, alan üzerine dünyayı heyecanlandırmaya yetiyor da artıyor bile. Son olarak bilim insanları tarafından yapılan değerlendirmeler neticesinde yapay zekanın karanlık madde ve karanlık enerji gibi muğlak konuların da sırrını çözebileceği ifade ediliyor.

BİLİM-TEKNOLOJİ 06.02.2020, 19:28
Yapay zekanın odağında karanlık madde var

Gökbilimciler uzun bir süredir evrenin tam bir resmini ortaya çıkarılmaya çalışılıyor. Ayrıca, bilim insanlarının önünde Evren’in büyük bir kısmını oluşturan ve doğrudan gözlenemeyen karanlık enerji ve karanlık madde problemleri de odak konusu. İddialara göre, geliştirilen yapay zeka karanlık enerji sırrını çözebilir ve soru işaretleri ortadan kaldırılabilir.

Bilim insanlarından oluşan bir ekip, bilimsel dergi Astrophysical Journal’da “Karanlık Emülatör” adlı bir aracın ayrıntılarını yayımladı. Yapay zekadan beslenen araç ile, Evren’in yapısına ve nasıl oluştuğuna daha fazla ışık tutulması hedefleniyor.

Karanlık enerjinin sırrı yapay zekanın odağında

Yeni yapay zeka yazılımı, Japonya Ulusal Astronomi Gözlemevi’ne ait süper bilgisayarları kullanan bilim insanları tarafından inşa edildi. Gökyüzü araştırmalarından toplanan veriler emülatörde kullanıldı. Böylece Evren’deki kozmik yapıların nasıl oluştuklarına dair incelemeler yapıldı.

Belirtilen teknoloji, yüzlerce sanal evren oluşturan makine öğrenimine dayanarak çalışıyor. Evren’in önemli bölümlerini değiştirebilen araştırmacılar, bu değişimlerin kozmos üzerindeki etkisini takip ediyor.

Bazı bilim insanları, karanlık madde ve karanlık enerji sorununu çözebileceklerini düşünüyor. Eğer galaksiler arası boşlukları meydana getiren sürecin nasıl gerçekleştiği anlaşılabilirse, evrenin nelerden oluştuğu ve bunun nasıl çalıştığına ilişkin bir resim çizilebilir.

Çığır açan çalışmanın başyazarı, “Karanlık Emülatör” teknolojisi sayesinde “modern fiziğin en büyük gizemlerinden biri olan karanlık enerjinin ne olduğu sorusunu çözmeye doğru ilerleyebileceklerini ifade ediyor.