Uzay turizmi hayali gerçek oluyor! NASA için büyük gün geldi

NASA, uzay turizmi dahilinde Uluslararası Uzay İstasyonu'na turist göndermeye hazırlanıyor. İşte Ax-1 adı verilen görevin detayları ve sürecin nasıl işleyeceğine dair merak edilen soruların yanıtları...

BİLİM-TEKNOLOJİ 05.04.2022, 23:01
Uzay turizmi hayali gerçek oluyor! NASA için büyük gün geldi

Uzaya yolculuk insanlığın her zaman ilgisini çeken bir konu olmuştur. Geçmişten günümüze dek filmlere konu olmuş, hakkında kitaplar yazılmış ve gökyüzünün ötesinde ne olduğu, nerelere kadar gidilebildiği, nelerin keşfedileceği gibi konular büyük bir ilham kaynağı olmuştur.

Uzaya yolculuklar bildiğimiz anlamda profesyonel olarak astronotlar tarafından gerçekleştiriliyor ve bunların birer amacı bulunuyor. Aya ayak basılması da dahil olmak üzere günümüzde yerden yaklaşık 400 km yükseklikte bulunan Uluslararası Uzay İstasyonu’nda astronotlar türlü görevlerle insanoğlunun uzaydaki hayatı ve geleceğe ilişkin bilim dünyasını aydınlatan deney ve çalışmalara imza atıyorlar.

Son olarak yaşanan bir gelişme ise uzaya sivil olarak gidişleri daha düzenli hale getirebilecek, doğru tabirle uzay turizminin önünü açabilecek önemli bir konuya ışık tutuyor.

Yapılan açıklamaya göre NASA Uluslararası Uzay İstasyonu yani ISS turistlerini uzaya gönderiyor. Dört kişiden oluşan mürettebatta SpaceX’in donanımlarıyla beraber ISS’e gidilecek.

NASA ISS’e turist gönderecek

Uluslararası Uzay İstasyonu’na gidecek olan uzay turistleri NASA’nın uzay turizmi misyonuyla kimi ticari ve sosyal yardım faaliyetleri gerçekleştirecekler.

4 kişilik mürettebat Uluslararası Uzay İstasyonu’na gidecek

NASA tarafından, Uluslararası Uzay İstasyonu’na gerçekleştirilecek olan uzay turizmi 6 Nisan 2022 (bugün) itibarıyla başlayacak. Axiom Space ve uzay ajansı ortaklığı ile gerçekleştirilecek Ax-1 görevinde, SpaceX’in roketiyle 4 kişilik mürettebat Uluslararası Uzay İstasyonu’na götürülecek.

Uluslararası Uzay İstasyonu nedir?

Konunun burasında Uluslararası Uzay İstasyonu’ndan da kısaca bahsetmek gerekir. Uluslararası Uzay İstasyonu, alçak Dünya yörüngesine yerleştirilen bir uzay üssü. İlk parçası 1998 senesinde uzaya fırlatılan Uluslararası Uzay Üssü esasında, deneyler için düşük bir yer çekimi ortamıyla uzay ortamını sağlayan bir laboratuvar ortamı. Buraya belirli süreler ve görevler için gönderilen astronotlar görevler dahilinde astronomi, kimya, fizik, biyoloji gibi birçok alanda deneyler gerçekleştiriyorlar.

Ax-1 görevi nasıl gerçekleştirilecek?

Ax-1 görevi 10 gün boyunca devam edecek ve ilk etabı 6 Nisan Çarşamba yani bugün Florida’da bulunan Kennedy Uzay Merkezi’nde yapılacak. Dört kişiden oluşan ekibin SpaceX ve Axiom Space iş birliğiyle gönderilmesi amaçlanıyor.

Uluslararası Uzay İstasyonu’na gitmek için 55 milyon dolarlık ödeme yapan turistlerin, “bir ömür” yolculuk yapacağının garantisi de verildi. Bunun da dışında mürettebattaki kişiler bu görev için aylarca süren bir eğitim aldı.

Uzay seyahati nasıl seyredilecek?

Bugün gerçekleşecek olan lansman NASA tarafından canlı olarak yayımlanacak. Yayın esnasnıda Crew Dragon kapsülüne bağlanacak olan turistlerle SpaceX roketi Falcon 9 fırlatılışını takip etmek mümkün olacak. Uzay aracı ise 8 Nisan Cuma gününde bir terslik olmazsa Uluslararası Uzay İstasyonu’na varmış olacak.