Sıcaklığa hassas salyangoza Greta'nın ismi verildi!

Brunei’de keşfedilen ve iklim ve sıcaklık değişikliklerine karşı hassas olduğunu belirtilen bir salyangoz türüne, İsveçli iklim aktivisti Greta Thunberg’in ismi verildi.

BİLİM-TEKNOLOJİ 21.02.2020, 11:51
Sıcaklığa hassas salyangoza Greta'nın ismi verildi!

Kuala Belalong yağmur ormanlarında keşfedilen 2 milimetre uzunluğunda ve 1 milimetre genişliğindeki yeşil-kahverengi salyangoza "Craspedotropis gretathunberga" ismi verildi.

Bir grup bilim insanıyla birlikte çalışan amatör araştırmacıların yürüttüğü çalışmanın ayrıntıları dün Biodiversity Data Journal adlı dergide yayımlandı.

Araştırmacılar, "Bu salyangoza Greta Thunberg’in adını vermek, onun neslinin, kendi yaratmadıkları sorunları çözme konusunda sorumlu olduklarını kabul etme yolumuzdu. Ayrıca her nesilden insanların yardım etmek için ona katılmasına dair verdiği bir sözdü" dedi.

"Aşırı sıcaklığa ve orman kaybına çok hassas"

Salyangozlar konusunda uzman olan Doktor Menno Schilthuizen, yeni adlandırılan salyongoza ilişkin, "Bu tür, Caenogastropoda olarak adlandırılan kara salyangozlarına mensup. Bu türler, kuraklığa, aşırı sıcaklığa ve orman kaybına çok hassas olmalarıyla biliniyor. Bu olgular da iklim değişikliği sürdükçe daha sık rastlanan olgular olacak." bilgisini verdi.

Greta, adının verilmesi sebebiyle çok mutlu olduğunu bildirdi.