Rus bilim insanları keşfetti: Donmuş toprakta 24 bin hayatta kalmış

Rusya’da bilim insanlarınca Sibirya’da donmuş toprak tabakasında bir mikroskobik canlının 24 bin sene yaşamda kaldığı belirlendi.

BİLİM-TEKNOLOJİ 08.06.2021, 08:31 09.06.2021, 11:02
Rus bilim insanları keşfetti: Donmuş toprakta 24 bin hayatta kalmış

Rusya’daki Pushchino Bilimsel Araştırmalar Merkezi araştırmacılarınca Sibirya’da yürütülmüş olan çalışmalarda toplanan donmuş toprak numunesinde “Bdelloid rotifer” adlı bir mikroskobik canlının bulunduğu bilgisi paylaşıldı.

Yaşam fonksiyonları sürüyor

Sondajla elde edilen numunenin içined donmuş vaziyette bulunan çok hücreli canlı araştırmacılarca incelendi ve canlının yaşam fonksiyonlarının sürdüğü kaydedildi.

Canlı 24 bin senelik

Bilim insanları organizmanın yaşını tespit etmek üzere ileri radyo-karbon testlerine tabi tutarak canlının 24 bin senelik olduğunu ortaya koydu.

Araştırma ekibinde bulunan Stas Malavin yapılan çalışmanın çok hücreli hayvanların kriptobiyoz halinde on binlerce sene yaşayabileceklerini gösteren oldukça güçlü bir kanıt olduğunu söyledi.

Bilim insanlarınca öncesinde basit bitki türleri ve kimi kurtçuklar donmuş toprak örnekleri içerisinde görülmüş ve donmuş şekilde hayatta kalabildiklerinin raporu paylaşılmıştı.

Metabolizmanın durmaya en yakın anı…

Kimi basit organizmaların aşırı soğuk, sıcak veyahut zehirli ortamlarda yaşamsal faaliyetlerini sürdürmesinin zor olduğu alanlarda metabolizmalarını durmaya en yakın konuma getirmelerini ifade eden kriptobiyoz halinde yaşamda kalmayı başardığı biliniyor.