Oxford'dan 'Samanyolu Galaksisi'nde yalnız mıyız?' araştırması...

Oxfordlu araştırmacılar tarafından Dünya dışında galaksimizde zeki yaşam formlarının olup olmadığına ilişkin yapılan araştırma sonuçları yayınlandı.

BİLİM-TEKNOLOJİ 03.12.2020, 13:37 04.12.2020, 02:22
Oxford'dan 'Samanyolu Galaksisi'nde yalnız mıyız?' araştırması...

Dünya dışındaki yaşam formları konusunda yepyeni bir araştırma yayımlandı. Oxford'lu araştırmacılar tarafından 'Dünya'nın dışında bir gezegende zeki bir uygarlık olabilir mi?' konusu masaya yatırıldı.

İhtimal çok düşük

Independent'ın haberinde, başka gezegenlerde insana benzeyen uygarlıkların bulunma ihtimalinin çok düşük olduğu kaydedildi.

Aynı çalışmada, evrende başka yerlerde Dünya ile aynı şekilde gelişme yaşanmasanın, gezegende tahmin edilen bütün yaşam süresinden daha uzun olacağı bilgisi de paylaşıldı.

Oxford Üniversitesi tarafından İnsanlığın Geleceği Enstitüsü tarafından uzmanların hazırlamış olduğu makalede Dünya için bu sürenin toplamda 4.5 milyar yıl olduğu ifade edildi.

Bilim insanlarınca 13 milyar yaşında olan evrende Dünya'da olan bir evrimsel değişimin evrenin herhangi bir yerinde olmasının istatistiki olarak çok düşük olduğu kaydedildi.

Yalnız olma ihtimalimiz yüzde 53-96 arası

"Evrimsel Geçişlerin Zamanlaması, Yaşamın Nadir Olduğunu Gösteriyor" adlı makalenin yazarlarından olan Dr. Anders, Sandberg İngiliz medyasına vermiş olduğu bir demeçte, "Yapılan araştırma temel olarak istatistik bilimine dayanıyor ve bizim olasılık dışı bir gezegen olduğumuzu ortaya koyuyor." dedi.

Araştırmacılar tarafından galakside yalnız olma ihtimalimizin yüzde 53 ila yüzde 96 arasında olduğunun değiştiği sonucuna varıldı.