NASA'nın "metal yüklü" görevi askıya alındı!

NASA, Mars ile Jüpiter arasında yer alan ve demirden oluşan "16 Psyche" adlı asteroidi incelemek için Ekim ayında bir uzay aracı fırlatacaktı. 985 milyon dolarlık görevin ertelendiği duyuruldu. İşte söz konusu göreve ilişkin detaylar...

BİLİM-TEKNOLOJİ 26.06.2022, 10:04 Hakan Öksüz
NASA'nın "metal yüklü" görevi askıya alındı!

ABD Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), metal açısından zengin olan bir asteroidi incelemek için misyon başlatmıştı. Mars ve Jüpiter arasındaki kuşakta yer alan "16 Psyche" isimli asteroit hakkında "metal devi" yorumunda bulunan NASA, keşif görevinin Ekim ayında başlayacağını duyurmuştu.

Misyonun bütçesi 985 milyon dolar

Yapısında bulunan maddeler nedeniyle asteroidin yaklaşık değerinin 10 kentilyon dolar olduğu hesaplandı. NASA, çapı 209 kilometre olan asteroidin keşfedilmesi için 985 milyon dolarlık bütçe ayırdı.

Büyük oranda demir ve nikelden oluşan asteroidin incelenmesi için başlatılacak "Psyche misyonu" askıya alındı. Keşif görevini yapacak olan uzay aracının uçuş yazılımını geliştirmek için gereken parçaların zamanında teslim alınamayacağı, bunun için de misyonun belirsiz bir tarihe ertelendiği kaydedildi.

"Belirsiz bir zamana ertelendi"

11 Ekim'de uzaya gönderileceği duyurulan aracın geliştirilmesi için daha fazla süreye ihtiyaç duyduklarını bildiren NASA, "Uzay aracının tamamlanması için bazı geliştirmeler yapmamız gerekiyor. Uçuş yazılımının testi için yeterli vaktimiz yok. Bu nedenle görev, belirsiz bir zamana ertelendi." ifadelerini kullandı.

Misyon, 2023 veya 2024'te başlayabilir!

Planlamalara göre metal yüklü asteroidin keşfi için uzaya gönderilecek olan araç, 11 Ekim'de yola çıkacaktı. Hesaplamalara göre araç, 2026 yılında asteroide ulaşacaktı. Askıya alınan bu uzay misyonunun ne zaman başlayacağı bilinmiyor. Tahminlere göre uzay aracı, 2023 ya da 2024 yılında fırlatılabilir. Bu durumda aracın, 2029 yılında asteroide varabileceği belirtildi.

Psyche misyonu neden önemli?

Peki metal ve nikel kaplı Psyche asteroidinin araştırılması neden önemli? Bilim insanlarına göre söz konusu misyon, gezegenlerin oluşumuna dair önemli bilgiler verecek. Bu keşif sayesinde kabuk ve manto katmanlarının birbirlerinden ayrılma süreci daha iyi anlaşılabilecek.