NASA'dan 'tuhaf' keşif

NASA'nın (Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi) Hubble Uzay Teleskobu, sarmal şekline sahip 'tuhaf' kollu bir galaksi keşfetti.

BİLİM-TEKNOLOJİ 28.12.2022, 23:12 29.12.2022, 17:39
NASA'dan 'tuhaf' keşif

Samanyolu Galaksisi'nden 450 milyon ışık yılı mesafede keşfedilen 'ESO 415-19' adlı galaksinin çekirdeğinden dışarı doğru açılan ve 'tuhaf' bir biçimde uzayan kollara sahip olduğu kaydedildi.

NASA'nın evrende sıra dışı özelliklere sahip olan gökadalarını tespit etmek amacıyla kurduğu 'Tuhaf Galaksiler Atlası' adlı program çerçevesinde keşfedilen bahse konu galaksinin daha evvel görüntülenen 338 galaksiden biri olduğu ifade edildi.

Galaksilerin sürtünmesi ve çarpışmasıyla oluşuyor

'ESO 415-19' adlı galaksinin 'tuhaf' kollarının geçmiş dönemde bir başka galaksiyle çarpıştığı ve galaksi kollarının yerçekimi sebebiyle bazı bölgelerinin çekilerek kıvrımlı ve uzun hale geldiği belirtildi.

'Tuhaf Galaksiler Atlası'ndaki galaksilerin büyük çoğunluğunun şeklinin galaksilerin birbiriyle çarpışması ya da sürtünmesi sebebiyle meydana geldiği kaydediliyor.

Astronom Halton Harp'ın yazdığı 'Tuhaf Galaksiler Atlası', önemli bir astronomik katalog olarak kabul görüyor.