NASA açıkladı: Ay'da su olduğuna eminiz!

NASA (ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi), Ay'ın aydınlık tarafında su bulunduğunu açıkladı.

BİLİM-TEKNOLOJİ 27.10.2020, 14:55 01.11.2020, 20:37
NASA açıkladı: Ay'da su olduğuna eminiz!

NASA (ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi), kısa bir süre önce yaptığı duyuruda, uzaya meraklı olan insanları sabırsızlandıracak bir açıklamada bulunmuştu. 26 Ekim 2020'de Ay hakkında önemli bir keşfin duyurulacağı ifade edilmişti.

NASA (ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi), Ay hakkında merakla beklenen keşfi sonunda duyurdu.

"Artık eminiz!"

SOFIA'nın (Kızılötesi Gökbilimi için Stratosfer Gözlemevi) bulgularını kullanan NASA (ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi), Ay'ın aydınlık tarafında suyun var olduğuna ilişkin bir delile ulaştıklarını bildirdi.

NASA (ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi) Astrofizik Bölümü'nün direktörü olan Paul Hertz, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, Ay'da artık suyun var olduğuna emin olduklarını söyledi.

12 ons şişe suya tekabül ediyor

Ay'ın aydınlık tarafından bulunan suyun neden uzaya karışmadığı ise henüz aydınlığa kavuşturulamadı.

NASA (ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi) tarafından yapılan duyuruda, söz konusu suyun Clavius Krateri'nde bulunduğu ifade edildi. Ayrıca, bu suyun hemen hemen 12 ons şişe suya tekabül ettiğine dikkat çekildi.

Araştırmacılar, söz konusu suyun nasıl meydana geldiğini ve Ay'ın yüzeyindeki zor koşullarda nasıl durabildiğini inceliyor.

Kalıcı üs kurulacak

Ay'ın aydınlık tarafında su bulunması, burada kalıcı bir üs kurulmasına ilişkin planlara güç kazandırdı. Hannah Sargeant isimli bilim insanı, zaten Ay'a gidileceğini ancak söz konusu keşif ile heyecanlandıklarını ve daha fazla seçeneğe sahip olduklarını söyledi.

2024 yılında astronot yollanacak

NASA (ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi), Mars'a insanlı keşif faaliyetlerinin 2030'lu yıllarda başlayacağını ve buna hazırlık yapmak için 2024 yılında Ay'a bir erkek ve bir kadın astronotun yollanacağını bildirdi.