Mars'tan yeni hortum görüntüleri!

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) Mars Reconnaissance Orbiter isimli uzay aracı, Galle Krateri'nde yer alan kumulların üstünde oluşan toz hortumlarını gösterdi.

BİLİM-TEKNOLOJİ 21.11.2020, 12:58 21.11.2020, 13:01
Mars'tan yeni hortum görüntüleri!

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) Mars Reconnaissance Orbiter isimli uzay aracı, bir süredir kızıl gezegene ilişkin önemli bilgileri toplamayı sürdürüyor.

Mars Reconnaissance Orbiter'ın kızıl gezegenin yüzeyinde tuhaf izler tespit ettiği ve söz konusu izlerin pençeye benzerlik gösterdiği ifade edildi.

Uzay aracı tarafından alınan görüntülerde, Galle Krateri'nde yer alan kumulların üstünde toz hortumlarının meydana geldiği fark edildi. Bu hortumlara "toz şeytanı" ya da "dalaz" ismi verildiği öğrenildi.

Viking Orbiter, kızıl gezegende oluşan toz hortumlarını 1985 senesinde keşfetmişti. Söz konusu dönemden beri Mars'ın iklimini keşfetmek amacıyla toz hortumlarına ilişkin araştırmalar yapılıyor.

Kızıl gezegende oluşan toz hortumları, güneşli günlerde beliriyor. Normal hortumlardan farklı olan toz hortumları ile fırtınalar arasında bağlantı kurulmadığı biliniyor.

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), 20 kilometre yüksekliğe kadar ulaşabilen toz hortumlarını takip etmişti.

Araştırmacılar, toz hortumları sayesinde kızıl gezegenin yüzeyinde meydana gelen değişikliklere ilişkin bilgi sahibi olabilir. Mars'ın yüzeyinde oluşan toz hareketlerinin kavranması halinde kumulların ne şekilde ve nerede meydana gelebileceği de anlaşılabilir.

Böylece Mars'a iniş alanları ile ilerleyen dönemde kolonilerin oluşturulacağı alanlar daha rahat bir şekilde belirlenebilir.