Kovid-19'a karşı nanoparçacık silahı!

Kovid-19’un potansiyel tedavilerinde kullanılmak üzere nanoparçacıkların tasarlandığı duyuruldu.

BİLİM-TEKNOLOJİ 29.04.2021, 10:10 29.04.2021, 18:02
Kovid-19'a karşı nanoparçacık silahı!

Chicago Üniversitesi’nde görevli bilim insanları, Kovid-19 tedavisine ilişkin yeni bir potansiyel tedavi tasarladı.

Virüsün enfekte ettiği hücreyi taklit ediyor

Chicago Üniversitesi Pritzker Moleküler Mühendislik Okulunda çalışan bilim insanları, Kovid-19’un hücrelere bağlanma mekanizması üzerine yaptıkları çalışmalarda, yüzeylerinde yüksek oranda antikor ve ACE2proteini bulunan iki farklı nanoparçacık tasarladı. Tasarlanan bu nanoparçacıklarla bir yandan virüsün tuzağa çekilmesi amaçlanırken diğer yandan da tamamen ortadan kaldırılması hedeflendi. Bu çalışmalardaki testlerde virüsün henüz çoğalmayan ve zayıflatılmış hâli olan psödövirüsün, nanoparçacığa bağlanmasının ortalama 10 dakika sürdüğü, virüsün tamamen ortadan kaldırılmasının ise 48 saat sürdüğü açıklandı.

İki tür nanoparçacık tasarlayan bilim insanları, bu parçacıklarla Kovid-19’un enfekte etmiş olduğu hücreleri taklit yoluyla Kovid-19 virüsünü kendine çekmesi hedeflendiği açıklandı.

Bu parçacıklara Nanotuzaklar adı verilirken bu parçacıkların, virüsün enfekte etmiş olduğu hücreleri taklit etmesi ve Kovid-19 virüsünü kendine çekmesi hedefleniyor.

Sistemin güvenliğinin test edilmesi amacıyla fareler üzerinde deneyler yapıldı. Ardından tasarlanan "Nanotuzaklar", insan akciğer dokusundaki hücrelerinde psödovirüse karşı kullanıldı ve sistemin, virüsün hücrelere girmesini bütünüyle engellediği gözlemlendi.

Ayrıca nanoparçacıkların solunum cihazıyla canlı tutulan ve bağışlanan akciğerdeki enfeksiyonunu da engellediği görüldü.

Uzmanlar bundan sonraki aşamada ise tasarladıkları sistemi Kovid-19 ve onun varyantları üzerinde denemeyi hedefliyor.

Nanoparçacıkların, insan vücuduna nazal sprey yoluyla verilmesini öngören bilim insanları, hazırladıkları çalışmanın detaylarını ise “Matter” dergisinde yayımladı.