Kızıl Gezegen'de tuhaf sesler!

NASA, Mars yüzeyinden geldiği belirtilen bir dizi "tuhaf" ses kaydını yayımladı. "Ding ve donglar" diye adlandırılan bu sesler "Kızıl Gezegen" ile ilgili birçok bilinmezi açıklığa kavuşturabilir.

BİLİM-TEKNOLOJİ 06.10.2019, 18:41
Kızıl Gezegen'de tuhaf sesler!

ABD uzay ajansı (NASA), Mars'taki titreşimlerin ve hava sistemlerinin sesini kaydetmek için "İç Mekan Yapısı Sismik Denemesi" (SEIS) isimli bir araç kullandı.

Gezegenin yüzeyinde yaşanan hava olayları, sismik faaliyetler ve daha önce "açıklanmamış diğer olayları" gösteren bazı ses kayıtlarını yayımladı.

Mars'ın nasıl oluştuğuna ışık tutacak

"Uzun zamandır bu anı bekliyoruz" diyn NASA'da çalışan kıdemli araştırmacı Philippe Lognonne, "Dünyadaki ilk sismik kaydın üzerinden 130, Apollo programı sırasında Ay'a bir sismograf yerleştirildiğinden beri de yaklaşık 50 yıl geçti. SEIS'ten öğreneceklerimiz Mars'ın nasıl oluştuğu ve geliştiği konusuna ışık tutacaktır." ifadelerini kullandı.

NASA'da çalışan bilim insanları, aracın kaydettiği seslerin çoğunu açıklamakta zorlandı ve bu kayıtları "tuhaf" olarak nitelendirdi.

"Ding ve donglar" da denilen sesler, sismografın içinde ısınıp soğudukça genleşen ve büzülen parçalardan da gelebileceği belirtildi.

Gezegenin yüzeyinde bulunan kubbe şeklindeki cihaz; toz fırtınalarını, meteor çarpmalarını ve hatta Mars depremlerini algılamada sismografa yardımcı olmak için rüzgar basıncını, sıcaklığı ve manyetizma sensörlerini kullanıyor.

Bu "tuhaf sesler" Mart ve Temmuz 2019 arasında kaydedilmişti.

22 Mayıs ve 25 Temmuz'da yapılan iki kayıtta, 3,7 ve 3,3 büyüklüğünde Mars depremleri bulunuyor.