Kara deliğe sanıldığından daha yakınız

Jopon bilim adamlarının yeni yayınladığı galaksi haritasına göre, Dünya, süper kütleli kara deliğe, sanılandan daha yakın olduğu  görüldü.

BİLİM-TEKNOLOJİ 29.11.2020, 16:31 30.11.2020, 12:38 Hanife
Kara deliğe sanıldığından daha yakınız

Uluslararası Astronomi Birliği, 1985 yılında yaptığı hesaplamalarda, varlığı bilinen ve Samanyolu Galaksisi'nin merkezinde yer alan "Sagittarius A*" isimli süper kütleli kara deliğin, Dünya'ya 27 bin 700 ışık yılı uzakta olduğunu kaydetmişti.

Sanılandan daha yakın

Japonya Ulusal Astronomi Gözlemevi'nde görevli bilim insanları, Samanyolu Galaksisi'nin yeni bir haritasını yayınladı.

Bu haritaya göre, Dünya’nın, galaksinin merkezindeki kara deliğe uzaklığı 25 bin 800 ışık yılı olduğu görüldü.

Ayrıca haritada, Güneş sisteminin, galaktik merkezin çevresinde dönerken şimdiye kadar bilinen, saniyede 220 kilometre değil, saniyede 227 kilometre yol aldığı da öğrenildi.

Bu yeni haritanın,  Japon radyo astronomi projesi VERA'nın 15 yıllık gözlemleri sonucu hazırlandığı kaydedildi.

Diğer yandan Sagittarius A* kara deliğinin kütlesinin, Güneş'inkinden 4,2 milyon kat fazla olduğu da kaydedildi.