Kanadalı astrofizikçi 35 milyon ışık yılı uzaklıkta bir süpernova keşfetti

Kanadalı astrofizikçi Daryl Janzen, 35 milyon ışık yılı uzaklıkta süpernova patlamasının görüntüsünü keşfetti.

BİLİM-TEKNOLOJİ 08.04.2021, 12:19 08.04.2021, 14:15
Kanadalı astrofizikçi 35 milyon ışık yılı uzaklıkta bir süpernova keşfetti

Kanada’da bulunan Saskatchewan Üniversitesinde çalışan bilim insanı Dr. Daryl Janzen, 35 milyon ışık yılı uzaklıktaki süpernova patlamasını keşfetti.

1 yıldır her gece tarıyordu

PROMPT-USASK Skynet teleskobu aracılığıyla 1 yıldır hemen hemen her gece galaksiyi izleyen ve tarayan Dr. Janzen, bu çalışmaların ve çabaların sonunda bir keşif yapmanın eğlenceli olduğunu aktardı.

Teleskopla kaydettiği patlamanın, küçük bir ışık noktası şeklinde göründüğünü söyleyen Dr. Janzen, keşfettiği tipin, ikinci tip süpernova olduğunu belirtirken bu süpernovanın patlaması sonucu büyük bir yıldızın da ömrünün sonunu getirdiğin açıkladı.

SN 2021gmj adını verdiği süpernovanın, güneşten en az seki kat daha büyük olduğunu ifade eden Janzen, bu süpernovaların, astrofizikçilere galaksileri ve yıldızları anlamaları konusunda destek olduğunu aktardı. Süpernovaların, oldukça uzak mesafelerden görülebilecek bir parlaklığa sahip olduğunu söyleyen Janzen, bunların bir bütün şeklinde evrenin gelişimi anlamaya katkı sağlayan mesafe ölçümleri için çok önemli kaynaklar olduğunu ifade etti.