İşte Covid-19'un en baskın mutasyonu!

Covid-19'un A2a mutasyonunun dünya genelinde daha baskın olduğu ortaya çıktı.

BİLİM-TEKNOLOJİ 30.04.2020, 11:24
İşte Covid-19'un en baskın mutasyonu!

Hint bilim insanlarının, Covid-19'un (yeni tip koronavirüs) mutasyonları üzerine yaptığı araştırma, özellikle koronavirüsün bir mutasyonunun dünyada çok sayıda kişiyi enfekte ettiğini ortaya çıkardı.

55 ülkeden örnek alındı

NewsMedicalLifeSciences sitesinde yer alan habere göre, Batı Bengal'de Ulusal Biyomedikal Genom Bilimi Enstitüsünde görevli bilim insanları Nidhan Biswas ve Partha Majumder'in yaptığı araştırma kapsamında 2019 yılı Aralık ayı ile 6 Nisan 2020 tarihleri arasında 55 ülkeden alınan Covid-19 RNA dizilimleri mercek altına alındı.

İncelenen 3636 RNA diziliminin yüzde 50,8'inin "A2a" mutasyonu içerdiği, 580'inde "0" mutasyonu, 505'inde "B1" mutasyonuna rastlandığı bildirildi.

A2a hemen esir alıyor

Dünya çapında yeni tip koronavirüs (Covid-19) vakalarında baskın olduğu gözlenen "A2a" mutasyonunun tehlikeli olduğu, çok sayıda kişinin akciğer hücrelerini enfekte edebildiği ve özellikle altta yatan rahatsızlıkları bulunanları hızla esir aldığı belirtildi.

İtalya'dan gelen örnekler

Bilim insanları İtalya'dan gelen örneklerin yüzde 80'ininde A2a mutasyonu görüldüğü, bu türün, İngiltere, ABD, İspanya, İzlanda, Kongo ve Brezilya'dan gelen örneklerde de baskın olduğu vurgulandı.

Çin'deki belirsizlik

Çin'in 2020 yılı Şubat ayından bu yana RNA dizilimi bilgisi girmemesi sebebiyle şu anda bu ülkede hangi mutasyonların var olduğunun bilinmediğinin altı çizildi.

Aşı geliştirilmesine katkı sağlayacak

"Indian Journal of Medical Research" dergisinde yayımlanacak bulguların, yeni tip koronavirüsün (Covid-19) bu türüne karşı etkili bir aşı geliştirilmesine katkı sunacağı düşünülüyor.

10 farklı mutasyonu var

Koronavirüsün, 12 Aralık 2019 tarihinde ilk kez ortaya çıkmasından bugüne kadar 10 farklı mutasyona sahip olduğu belirtiliyor.