İnsanların atalarıyla ilgili önemli keşif: İnsan gibi yürüyor ve maymun gibi tırmanıyordu

Uluslararası yeni bir araştırma, 2 milyon sene önce Güney Afrika'da yaşayan antik bir insan türünün, tıpkı insanlar gibi yürüdüğünü fakat maymun gibi tırmandığını tespit etti. Bilim insanları, "Australopithecus sediba" şeklinde isimlendirilen insansıya ait sırt fosillerini analiz etti. Araştırmacılar, söz konusu yeni keşfin, insanların ilk atalarının nasıl hareket ettiği ile ilgili senelerdir süren tartışmaya son verdiğini aktardı.

BİLİM-TEKNOLOJİ 25.11.2021, 11:04

Güney Afrikalı ve ABD'li araştırmacılar, insanlık tarihine yönelik önemli bir keşif yaptı.

İnsan gibi yürüyor, maymun gibi tırmanıyor

Yaklaşık 2 milyon sene önce Güney Afrika'da yaşayan Australopithecus sediba isimli insansının insanlar gibi yürüdüğü ve maymunlar gibi tırmandığı keşfedildi. Araştırmacılar, türe ait keşfedilen fosil parçası olan Australopithecus sediba’nın, kavisli bir belinin olduğunu aktardı. Bu durum, maymunlar gibi tırmanmak adına üst uzuvlarını kullandığını ve  2 ayak üzerinde yürümek için çok fazla vakit harcadığına dikkat çekiyor.

Güney Afrika'daki Witwatersrand Üniversitesi ve ABD’deki New York Üniversitesi tarafından gerçekleştirilen çalışma, insansıya ait fosilleri tamamlamak amacıyla Güney Afrika'daki bir mağaradaki kemikleri kullandı.

Bununla beraber, 2010’da ilk olarak Australopithecus sediba, Witwatersrand Üniversitesi'nde Prof. Dr. Berger ve ekibince tanımlandı. Son fosiller ise 2015 yılında, Johannesburg'un kuzey batısında, "İnsanlığın Beşiği Dünya Miras Alanı"ndaki Malapa’nın yanından geçen maden yolunun kazıları esnasında bulundu.

Bir kadına ait olduğu tespit edilen kalıntıların alt sırtında 4 omur ve omurgayı pelvise bağlayan sakrum isimli bir kemik içerdiği ifade edildi.

Araştırmacılar, Swahili dilinde 'koruyucu' manasına gelen Issa ismini kadına verdi. Keşif Australopithecus sediba'nın insanlar gibi yalnızca beş bel omuruna sahip olduğunu da ortaya çıkardı.

İnsanlığın kökeni için büyük öneme sahip

“eLife” isimli bilimsel dergide yayımlanan çalışmanın baş yazarlarından biri olan Prof. Dr.  Williams, "Bel bölgesi, en eski atalarımızdaki 2 ayaklılığın doğasını anlamak ve yürümeye ne derece adapte olduklarını ortaya koymak için kritik bir öneme sahip” şeklinde konuştu.

Diğer yandan, insansıların nasıl tırmandığını ve yürüdüğünü analiz eden Texas A&M Üniversitesi’nden Profesör Prang, "Omurga bütün bunları birbirine bağlıyor. İki ayak üstünde yerde yürümeye ve ağaca tırmanmaya ilişkin potansiyel adaptasyonlar da başta olmak üzere, atalarımızda bu özelliklerin nasıl geliştiği, insanın kökenine ilişkin en önemli problemlerden biridir” sözlerini kullandı.