Hubble keşfetti: Güneş'ten 500 kat daha büyük

Hubble Uzay Teleskobu, 28 milyar ışık senesi uzaklıktaki bir yıldızı görüntüleyerek, 'şu ana kadarki en uzak mesafedeki yıldız keşfini' başarıyla gerçekleştirdi.

BİLİM-TEKNOLOJİ 30.03.2022, 23:07 31.03.2022, 11:16
Hubble keşfetti: Güneş'ten 500 kat daha büyük

1990 yılından bu yana uzay araştırmaları için kullanılan Hubble'ın 28 milyar ışık senesi uzaklıkta görüntüleyebildiği yıldızın şu ana kadar keşfedilen en uzak mesafedeki yıldız olduğu belirtildi.

Bir anlığına görüntülenmesi sağlanan yıldızın Güneş'ten 'yaklaşık olarak 500 kat daha büyük ve katbekat daha parlak' olabileceği tahmininde bulunuldu.

Yerini James Webb'e bırakacak

Gökbilimciler, 'yükselen ışık' veyahut 'sabah yıldızı' manasında 'Earendel' olarak adlandırdıkları yıldızın görselinin Dünya'ya ulaşmasının yaklaşık olarak 13 milyar sene sürdüğünü ve bu keşfin evrenin ilk senelerini araştırmalarına yardım edebileceğini kaydetti.

Araştırma ekibi, söz konusu yıldızın iki yıldız değil de gerçek manada tek bir yıldız olduğundan kesin olarak emin olmak adına Hubble'ın ardından geliştirilen ve çok daha net bir görüntü sağlanan James Webb Uzay Teleskobu'nu tercih edecekleri bilgisini aktardı.

NASA'nın, ESA (Avrupa Uzay Ajansı) ve STScl (Uzay Teleskobu Bilim Enstitüsü) ile müşterek olarak geliştirdiği Hubble, 32 yıldan beri Dünya yörüngesinde uzay gözlemi gerçekleştiriyor.