Galaksinin ortasında devasa yapı keşfedildi!

Bilim insanları, Samanyolu Galaksisi'nde dalga şeklinde devasa bir yapı tespit etti. 400 ışık yılı genişliğindeki yapının, galakside keşfedilen en büyük gaz oluşumu olduğu aktarıldı.

BİLİM-TEKNOLOJİ 08.01.2020, 11:54 13.01.2020, 14:16
Galaksinin ortasında devasa yapı keşfedildi!

ScienceAlert'in haberine göre, Avrupa Uzay Ajansının (ESA) "Gaia" isimli yapay uydusunun, Samanyolu Galaksisi'nin haritasını çıkaran araştırmasından alınan veri, Gould Kuşağı'nın, 9 bin ışık yılı uzunluğunda toz ve gaz kıvrımının parçası olduğunu belirledi.

400 ışık yılı genişliğinde!

Harvard Üniversitesi Radcliffe Gelişmiş Araştırma Enstitüsünden astronomların yaptığı çalışmada, bu devasa yapının, 400 ışık yılı genişliğinde olduğu, galaksi diskinin ortasından 500 ışık yılı aşağı ve yukarı uzandığı keşfedildi.

Galakside keşfedilen en büyük gaz oluşumu

"Radcliffe Dalgası" adı verilen yapının, "Samanyolu Galaksisi'nde keşfedilen en büyük gaz oluşumu" olduğu belirtildi.

Sonuçları "Nature" dergisinde yayınlanan keşife ilişkin bulgular, 235. Amerikan Astronomi Topluluğu toplantısında paylaşıldı.

İsmini Benjamin Gould'dan alıyor

3 bin ışık yılı genişliğinde parlak yıldızların meydana getirdiği bant olan "Gould Kuşağı" ismini, Güneş'in de yer aldığı bu yerel sarmal kolu 1879'da tespit eden Benjamin Gould'dan alıyor.