Eyfel Kulesi büyüklüğündeki bir asteroit dünyaya yaklaşıyor

Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi’ne göre 330 metre uzunluğundaki dev bir asteroit her geçen saniye dünyaya doğru yol alıyor. 1982DB veya 4660 Nereus olarak isim verilen gök cisminin 11 Aralık'ta dünyaya oldukça yaklaşacağını ve potansiyel olarak büyük bir tehdit yarattığına dikkat çekiliyor.

BİLİM-TEKNOLOJİ 08.11.2021, 17:59 08.11.2021, 18:07
Eyfel Kulesi büyüklüğündeki bir asteroit dünyaya yaklaşıyor

NASA, yaptığı açıklamada gök cisminin 6 bin 578 km/saat hızla dünyaya yaklaştığını ve 11 Aralık tarihinde dünyanın 3,9 milyon kilometre yakınından geçeceğini bildirdi. Gök cismi hem büyüklüğü hem de dünyaya yakın geçecek olması nedeniyle ‘Potansiyel Olarak Tehlikeli Asteroit’ kısaca (PHA) sınıfında değerlendiriliyor.

Keşfe çok uygun bir asteroit

Uzmanların söylediğine göre, bu asteroitin diğerleri arasındaki farkı da büyüklüğünden öte keşif potansiyeli.  Apollo sınıfına dahil bir asteroit olduğu için Nereus'un yörüngesi onu sürekli olarak dünyaya yaklaştırıyor. Dünya'nın her turu için iki kez yörüngede dönen asteroitin bu özelliği onu keşfetme görevine çok uygun hale getiriyor.

2060 yılında çok daha yakından geçecek

Asteroit önümüzdeki yıllarda 12 kez daha dünyaya yaklaşacak. Dünyaya ise en yakın 14 Şubat 2060 tarihinde 1,2 milyon kilometre yaklaşmış olacak. Nasa konu ile ilgili yaptığı açıklamada, bu asteroid için herhangi bir keşif görevi yapılmayacağını, çünkü gökcisminin roket fırlatmaya uygun bir açıda olmadığını iletti.

Bilim insanları şu anda bir asteroitin muhtemel etkilerini sıfıra indirmek için yolunu değiştirecek görevler üzerinde kafa yoruyor. Filmlere bile konu olan komplo teorilerinin havalarda uçuştuğu günümüzde bile üstünde çalışılan projelerde fırlatılan bir roketin asteroitin yönünü saptırarak yörüngesinden çıkartılması amaçlanıyor.