Denek hayvanları için bilim insanlarından dikkat çeken araştırma

Bilim insanları denek hayvanlarının devamlı olarak kullanılmasının önünde geçecek bir adım attı. Kök hücrelerden sentetik şekilde bir fare embriyosu ortaya çıkarmayı başaran araştırmacılar, bu sayede birçok hayvanın denek olmaktan çıkacağını ifade ediyor.

BİLİM-TEKNOLOJİ 26.08.2022, 09:42 26.08.2022, 17:43
Denek hayvanları için bilim insanlarından dikkat çeken araştırma

Birleşik Krallık’ta bulunan bir bilim dergisinde yayınlanan bir araştırma çerçevesinde, üretilen embriyoları meydana getirmek adına bilim insanları farelerden toplanan iki farklı kök hücre ve gelişmemiş kök hücre çeşitlerini bir araya getirdi.

“Ayırt edilemez” durumda

Edinilen bilgilere göre, gerçekleştirilen araştırmanın yazarlarından olan kök hücre biyolojisi uzmanı Zernicka-Goetz, meydana getirdikleri embriyoların tamamının mükemmel durumda bulunmasa da en iyilerinin doğal fare ceninlerinden "ayırt edilemez" şekilde olduğunu ifade etti.

Denek hayvanlarının kullanılmasının önüne geçecek

Araştırmada, hastalıkların ana sebebini araştırmada ve gelişimin erken düzeylerini daha iyi anlaşılması adına kullanılan çok sayıda denek hayvanı kullanıldığını ifade eden Goetz, bu hayvanların deneylere sokulmaması için çalıştıklarını dile getirdi.

Birçok araştırmaya alternatif olarak üretilecek

İnceleme adına çok az insan embriyosunun verilmesinin ve bilim insanlarının etik alanlar ile karşı karşıya gelmesi de dahil olmak üzere birden fazla sebepten ötürü doğal gelişimin araştırmasının zor olduğuna vurgu yapan Goetz, embriyo modelleri meydana getirmenin, bu hususları araştırmanın alternatif bir şekli olduğunu aktardı.

Yaşama süresi uzatılacak

Goetz, gelişimin erken evrelerini araştırmanın sebeplerinden birinin birden fazla gebelikte embriyonun erken evrelerde kaybedilmesi olduğuna dikkat çekti.

Araştırmacılar, bu çalışma kapsamında oluşturulan sentetik embriyoların ortalama 8,5 günlük süre içerisinde doğal fare embriyoları ile aynı gelişimi sağladığını, bir ileriki çalışmanın ise 20 gün kadar sürmesini umduklarını kaydetti.