Çin'in FAST teleskobu, Samanyolu galaksisini görüntüledi

Çin'in Beşyüz Metre Aralıklı Küre Teleskobu'yla (FAST) Samanyolu'nun yüksek çözünürlüklü görüntüleri alındı. Araştırmacılar, binlerce radyo dalgasından gelen verileri inceledi. Bulgular aracılığıyla Samanyolu'nda yeni keşifler yapılacağı aktarıldı.

BİLİM-TEKNOLOJİ 11.12.2022, 09:38 12.12.2022, 09:38
Çin'in FAST teleskobu, Samanyolu galaksisini görüntüledi

Çinli bilim insanları, Samanyolu'ndak bulunan gök cisimlerinin doğuşunun ve uzayda madde döngüsünün anlaşılmasına destek olacak bir çalışmaya imza attı.

44 bin radyo dalgasındaki veriler incelendi

Çin Bilimler Akademisi'nin Ulusal Astronomik Gözlemevi'nden Han Cinlin önderliğindeki ekip, yaklaşık 44 bin radyo dalgasındaki verileri analiz etti.

Ekip, Samanyolu galaksisindeki bu güne kadarki en geniş manyetik alanın özelliklerini belirlemek için FAST'i kullanarak, Samanyolu'nun bir bölgesini inceledi ve 2 süpernova patlamasının kalıntılarını tespit etti.

Yeni nesil yıldızlar üretilebiliyor

Araştırmada, uzaydaki hidrojen atomlarından ortaya çıkan gazın, soğuduktan sonra hidrojen moleküler bulutları oluşturarak, yeni nesil yıldızlarin çekirdekte üretilebildiği tespit edildi.

Araştırmanın yazarlarından biri olan Han, yıldızların öldükten sonra patladığını ve çıkan gaz neticesinde elementlerini uzaya saçtığını belirtti.

Yeni keşifler yapılacak

Han, bazı yıldızların öldükten sonra süpernova kalıntıları bırakabileceğini belirterek, yeni gözlemlenen bulguları kullanarak Samanyolu'nda keşifler yapacaklarını söyledi.

FAST, 2022'nin ekim ayında, Samanyolu galaksisinden 20 kat daha büyük "evrendeki açık ara en büyük atom bulutunu" keşfetmişti. Çalışma, Science China dergisinde 10 Kasım'da yayımlandı.

Radyo dalgalarını tespit için kullanılıyor

2016'da tasarlanan FAST, 500 metre çapındaki çanağıyla ABD Porto Riko'da 300 metre çapındaki Arecibo Teleskobu'nu geçerek "dünyanın en büyük radyo teleskobu" olmuştu.

Radyo teleskopları; galaksiler, yıldızlar ve kara deliklerden yayılan radyo dalgalarını belirlemek için kullanılıyor.