Bilim insanları, dünyanın en büyük bakterisini keşfetti: Gözle görülebiliyor!

Bilim insanları, Guadeloupe'de bulunan bir bataklıkta, insan kirpikleri büyüklüğünde beyaz filamentler biçiminde 1 cm uzunluğunda dünyanın en büyük bakterisini keşfetti. Yaklaşık 1 cm uzunluğa sahip organizma, Thiomargarita magnifica adında ve bilinen diğer bütün dev bakterilerden 50 kat daha büyük.

BİLİM-TEKNOLOJİ 24.06.2022, 16:31 24.06.2022, 17:39
Bilim insanları, dünyanın en büyük bakterisini keşfetti: Gözle görülebiliyor!

Bilim insanları, dünyanın en büyük bakterisini keşfetti.

"Bu kadar büyümesi beklenmiyordu"

Bilim insanlarının keşfettiği bakteri, çıplak gözle görülebilen ilk bakteri olarak kayıtlara geçerken, bu bakteri, sığ tropikal deniz bataklıklarındaki mangrov yapraklarının yüzeylerindeki beyaz ipliklerde keşfedildi.

Keşif bir sürpriz olarak değerlendirildi çünkü hücre metabolizması modelleri incelendiğinde bakterilerin bu kadar büyümesi beklenmiyordu.

Bilim insanları daha önce, yeni türlerden 100 kat daha küçük bir muhtemel üst boyut sınırı tavsiye etmişti.

"Everest gibi"

Lawrence Berkeley Ulusal Laboratuvarı'nda görevli ve çalışmanın araştırmacılarından biri olan Jean-Marie Volland, bakterinin boyutu ile ilgili “Bağlam içine almak gerekirse, Everest Dağı gibi uzun bir insanla karşılaşan biri gibi" sözlerini kullandı.