Bilim dünyasını heyecanlandıran keşif: Dünya büyüklüğünde ve volkanlarla kaplı

Astronomi dünyasını heyecanlandıran bir keşif gerçekleşti. Bilim insanları, Dünya'ya benzer büyüklükte ve volkanik aktivitelerle dolu bir ötegezegenin varlığını tespit etti. Bu keşif, gezegenler arasında volkanik aktivitenin su ve yaşam için bir engel olabileceği düşüncesini sorgulatıyor ve aksine atmosferin korunmasına yardımcı olabileceğini gösteriyor.

BİLİM-TEKNOLOJİ 19.05.2023, 09:27 25.05.2023, 16:58
Bilim dünyasını heyecanlandıran keşif: Dünya büyüklüğünde ve volkanlarla kaplı

Astronomi dünyasında heyecan verici bir keşif daha gerçekleşti. Bilim insanları, "LP 791-18-d" olarak adlandırılan yeni bir ötegezegenin varlığını belirledi ve bu gezegenin muhtemelen volkanlarla kaplı olduğunu açıkladı.

Yapılan araştırmalara göre, LP 791-18-d gezegeninde Jüpiter'in uydusu Io'daki gibi yoğun volkanik aktivitelerin meydana gelmiş olabileceği tahmin ediliyor. Bu gökcisminde patlamaların yaşandığı ve volkanların sürekli olarak faaliyet gösterdiği düşünülüyor.

Teleskoplarla keşfedildi

NASA'dan gerçekleştirilen bilgilendirmede, ötegezegenin, kullanım süresini gerçekleştirmiş olan Spitzer Uzay Teleskobu, yer bazlı teleskoplar ve Geçiş Yapan Ötegezegen Araştırma Uydusu (TESS) verilerinin değerlendirilmesinin ardından keşfedildiği ifade edildi.

Bu yeni ötegezegen, Dünya'dan yaklaşık 90 ışık yılı uzaklıkta bulunuyor ve bir kırmızı cüce yıldızın etrafında dönüşünü gerçekleştiriyor. Keşfedilen gezegen, Kupa (Crater) Takımyıldızı'nda konumlanmış durumda.

Kütlesi Dünya'dan 7 kat daha fazla

Son yapılan açıklamalara göre, ilginç bir ötegezegen sistemi hakkında yeni bilgiler ortaya çıktı. Bu sistemde, bir kırmızı cüce yıldızın etrafında üç gezegenin bulunduğu belirtiliyor.

İlk olarak, "LP 791-18 b" adı verilen gezegen, Dünya'nın yaklaşık yüzde 20 daha büyük bir boyuta sahip olduğu ifade ediliyor. Ardından, "LP 791-18 c" olarak adlandırılan ikinci gezegenin ise Dünya'nın 2,5 katı büyüklüğünde olduğu ve kütlesinin Dünya'dan 7 kat daha fazla olduğu bilgisi paylaşılıyor.

Astronomlar, bu ötegezegende meydana gelen volkanik aktivitelerde "LP 791-18 c" gezegeninin etkisinin olabileceğini düşünüyor. İki gezegenin, kırmızı cüce yıldızın yörüngesinde dönerken birbirlerine yaklaşmasıyla daha büyük gezegenin yerçekimi etkisiyle "LP 791-18 d" gezegeninin yörüngesinin değiştiği belirtiliyor.

Yaşamın oluşumu ve sürdürebilirliği ele alınıyor

Bu etkileşimin, her bir dönüşte ötegezegenin yörüngesini biraz daha ovalleştirdiği ve bu durumun gezegenin iç ısısının artmasına ve volkanik aktivitenin artış göstermesine neden olduğu ifade ediliyor. Benzer bir durumun Jüpiter ve onun daha büyük uyduları arasındaki çekimsel etkileşimde de meydana geldiği belirtiliyor.

Bu keşif, gezegenler arasındaki karmaşık ilişkileri daha iyi anlamamıza yardımcı olacak önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Bilim insanları, bu ötegezegen sisteminin evrende yaşamın oluşumu ve sürdürülebilirliği konularında daha fazla bilgi sağlayabileceğini düşünüyor. Gelecekteki çalışmalarla birlikte, bu sistemdeki volkanik aktivitelerin daha detaylı şekilde incelenmesi hedefleniyor.