Araştırmacıları heyecanlandıran keşif! Dünyanın en eski kalbi bulundu

Araştırmacılar, Avustralya'nın batısında bulunan Kimberley bölgesinde 380 milyon senelik bir çeneli köpekbalığı fosili buldu. Bu fosil üzerinde inceleme yapan bilim insanları, dünya üzerinde bulunan en eski kalbi bulduklarını açıkladı. Araştırmacılar, yapılan bu keşfin canlıların evrimi adına büyük bir yarar sağlayacağını ifade etti.

BİLİM-TEKNOLOJİ 19.09.2022, 17:47 19.09.2022, 17:50
Araştırmacıları heyecanlandıran keşif! Dünyanın en eski kalbi bulundu

380 milyon senesi ile dünya üzerinde en eski kalbi olarak nitelendirilen keşif bir çeneli balık fosilinde gerçekleşti.

Günümüzde yaşayan köpekbalıklarının atası

Avustralya'da yer alan Curtin Üniversitesi'nden bilim insanları, modern köpekbalığı anatomisi ile eşleşen hayvanın fosili içerisinde kalbin haricinde karaciğer, bağırsak ve mide de buldu.

Araştırmayı idare eden Prof. Dr. Kate Trinajstic söz konusu durum ile ilgili olarak, "Evrim çoğunlukla bir takım minik adım olarak değerlendirilir, fakat bu eski fosiller çeneli ve çenesiz omurgalılar içerisinde daha büyük bir değişim yaşandığını gözler önüne seriyor. Bu balık türünün kalpleri kelimenin tam manasıyla solungaçlarının ve ağızlarının tam olarak altında, tıpkı şu an yaşayan köpekbalıkları gibi." dedi.

Bilim insanları şaşkınlık yaşadı

Öte yandan bilim insanları fosili, Batı Avustralya'nın Kimberley kesiminde, 380 milyon sene kadar öncesinde bir resif olarak bilinen Gogo Formasyonu'nda keşfetti. Eski ırkların yumuşak dokuları oldukça nadir bir şekilde bu zamana kadar ulaşırken, araştırmacılar fosilleşmiş organların mevcut konumda bozulmamış olduğunu fark edince büyük bir şaşkınlık yaşadı.

“Önemli olan yumuşak dokuların korunmasıdır”

Çalışmanın ortak yazarlarından olan Uppsala Üniversitesi Prof. Dr. Per Ahlberg, “Gogo balıkları için gerçekten özel olan bir durum bulunmaktadır. Asıl önemli olan konu yumuşak dokularının üç boyut şeklinde korunabilmesidir. Yumuşak doku koruma durumlarında yoğunluğu, yumuşak anatominin kayada bir lekeden daha fazlası olduğu yassı fosiller içerisinde bulunur." dedi.