9. gezegenin uzayda gizlendiği bölge tespit edildi

Bir zamanlar 9. gezegen olarak bilinen Plüton, gezegenlikten çıkartıldıktan sonra yerine konulacak diğer gezegeni arama çalışmaları başlamıştı. Bilim insanları, uzun süren araştırmaların ardından bu yeni gezegenin gizlenebileceği yeni bir bölgeyi tespit ettiklerini duyurdu.

BİLİM-TEKNOLOJİ 13.09.2021, 13:53 13.09.2021, 15:54
9. gezegenin uzayda gizlendiği bölge tespit edildi

1930 senesinde keşfedilen ve 2000’li senelerin başında resmen dokuzuncu gezegen olarak tanımlanan Plüton, Uluslararası Astronomi Birliği tarafından açıklanan “Güneş sisteminde gezegen olma koşullarını sağlamadığı” gerekçesiyle 2006 senesinde gezegenlikten çıkartılmıştı. Plüton hakkında pek çok tartışma devam ederken gök bilimciler de Plüton’un ötesinde, farklı bir dokuzuncu gezegeni tespit etmek için çalışmalara başlamıştı.

Gezegenin bölgesi tespit edildi

Bilim insanları, Güneş sisteminin gizemli 9. gezegenini nerede arayacaklarını artık bildiklerini belirtti. Yeni araştırmaya göre varsayımsal gezegenin “saklandığı” düşünülen bölge artık kesin olarak belli. Yaptığı araştırma ile Plüton’un gezegen unvanını kaybetmesine sebep olan Kaliforniya Teknoloji Enstitüsü çalışanlarından Mike Brown, senelerdir 9. gezegeni aramasıyla ün yapmış biriydi. Bu ününe layık olan bilgiyi ise yakın zamanda insanlarla kesin olarak paylaşacağını duyurdu.

Hakem onayına henüz geçmeyen yeni araştırmaya göre Brown, “9. Gezegen” unvanını başka bir gezegene vermeye bir adım daha yaklaşmış durumda. Bulgulara göre bu gezegen, olduğu düşünülenden daha yakın ve parlak olabilir. Araştırmacılar, bu bulgulardan hareketle onu daha kolay şekilde bulabileceklerini düşünüyor.

Gezegenin bulunabileceği bölgenin haritası hazırlandı

Brown ile meslektaşı Konstantin Batygin, 9. gezegenin bulunabileceği bölgeyi gösteren bir harita hazırladı. Bilim insanlarına göre ise bu yeni gezegenin kütlesi, Dünya’nın kütlesinin 6 katı kadar. Bu araştırma, 9. gezegenin Güneş’e tahmin edildiğinden daha yakın olduğunu gösteriyor fakat buna rağmen Dünya’nın yeni gezegene olan uzaklığı, Güneş ve Dünya arasındaki mesafenin yaklaşık 300 katı kadar. Ayrıca 9. gezegenin de Güneş etrafındaki dönüşünü 7 bin 400 yılda tamamladığı belirtiliyor.

Plüton’un ardı gizemini koruyor

Güneş sisteminde son gezegen olarak bilinen fakat gezegenlikten çıkartılan Plüton, sistemin, insan tarafından bilinen en uzak noktasında bulunuyor. Plüton'un ardındaki bölge, pek çok yönden gizemini koruyor. Çünkü günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte bile sistemin kalanında ne olduğu hakkında bilgi bulunmuyor. Bu sebeple de bilim insanları, Plüton’un ötesini “keşfedilmemiş uzay bölgesi” olarak tanımlıyor.