227 bin yıl önce de insanlar yatakta uyuyormuş

Bilim insanları tarafından yapılan yeni bir keşifte, insanların 227 bin sene önce de yatakta uyumayı tercih ettiği ortaya çıktı.

BİLİM-TEKNOLOJİ 20.08.2020, 00:13
227 bin yıl önce de insanlar yatakta uyuyormuş

Güney Afrika'da bulunan Border Mağarası'nda yapılan arkeolojik çalışmalarda araştırmacılar şimdiye dek keşfedilen en eski kalıntılara rastladı.

Araştırmacılar tarafından mağaranın arka taraflarında kül tabaka üzerinde çim demetlerden oluşan yataklar tespit edildi.

Keşfin en az 200 bin sene önce insanların uyumak amaçlı çim yatakları kullandığını ortaya koyduğu ifade edildi.

Külleri, böcekleri kovmak için kullandılar

Araştırmanın başkanlığını yürüten Güney Afrika Witwatersrand Üniversitesi'nden Profesör Lyn Wadles, atalarımızın istilacı böcekleri kovmak amacıyla çim yatakların kül tabakalar üzerine oluşturulduğunu söyledi.

Profesör açıklamasının devamında bulunan bazı kül kalıntıların mağarayı zararlılardan temizlemek ve böcekleri yok etmek amacıyla yakılan eski çim yataklara ait olduğunu da belirtti.

Bitkiler mağara dışında bugün bile yetişiyor

Wadley, "Yaptığımız araştırma 200 bin sene önce insanların istediklerinde ateş ürettiklerini, haşereden uzak temiz alanlar sağlamak amacıyla külün ve ateşin yanı sıra şifalı bitkilerden de yararlandıklarını ifade ediyor. Bu yöntemlerle beraber erken toplumlar gelişerek sağlık için fayda sağlamış olabilir." dedi.

Araştırma sonuçlarının paylaşıldığı New Scienctist dergisinde tespit edilen tabakaların 183 bin ile 227 bin yıl arasında bir geçmişi olduğu ve yataklarda kullanıldığı tespit edilen bitkinin bugün dahi mağaranın dışında yetiştiği kaydedildi.