2022'de bilim dünyasında önemli keşifler yapıldı

Bilim insanlarının 2022'de yaptıkları çalışmalarda önemli keşifler yapıldı. Paleontoloji ve arkeoloji alanlarında eski bilgilerin güncellenmesine neden olan yeni fosiller bulundu. İşte yıla damga vuran paleontoloji ve arkeoloji keşifleri...

BİLİM-TEKNOLOJİ 29.12.2022, 17:38 Hakan Öksüz
2022'de bilim dünyasında önemli keşifler yapıldı

2022'de paleontoloji ile arkeoloji alanlarında önemli keşifler yapıldı. Moğolistan'da bulunan "dalıcı" dinozor fosili, yıla damga vuran keşiflerden biri oldu. İngiltere'de keşfedilen bir fosilin, bilinen en eski yırtıcı hayvana ait olduğu belirlendi. İspanya'da ise en eski insan fosili bulundu. Yapılan keşifler sayesinde geçmişe ışık tutuldu.

Uçamayan dinozor türüne ait fosil, gün yüzüne çıktı

Moğolistan'da bulunan fosilin, yırtıcı ve dalıcı olan ancak uçamayan bir dinozor türü olduğu anlaşıldı. Aerodinamik bir gövdesi bulunan bu dinozor türü "penguen" gibi modern dalıcı kuşların özelliklerini taşıdığı kaydedildi. İki ayak üzerinde yürüyen bu dinozora Natovenator polydontus ismi verildi. Bu ismin, "çok dişli yüzen avcı" anlamına geldiği kaydedildi.

Zimbabve'de yaklaşık 250 milyon yıllık dinozor fosili bulundu

Güney Afrika ülkesi Zimbabve'de bulunan dinozor fosili, bilim dünyasında heyecan yarattı. Fosilin, 201-252 milyon yıl önce yaşayan bir dinozora ait olduğu tahmin ediliyor. Yapılan araştırmalar sonucunda bu bulgunun, Afrika'da şimdiye kadar gün yüzüne çıkarılan en eski fosil olduğu kaydedildi.

Arjantin'de kolsuz bir dinozor türü keşfedildi

İspanya'da 1,4 milyon yıl önce yaşadığı düşünülen bir insan fosili bulundu. Avrupa'da şimdiye değin bulunan en eski insan fosili, bilim dünyasını heyecanlandırdı. 2022'de yapılan çalışmalarda İngiltere'de "en eski yırtıcı hayvan fosili", Arjantin'de kolsuz bir dinozor türü, İtalya'da 2 bin 300 yıl öncesine ait 24 antik bronz heykel, Mısır'da Roma dönemine ait bir tapınak ve ABD'de 222 yıllık bir geminin kalıntıları keşfedildi.